*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

do.co.mo.mo.: Μοντερνισμός και αρχιτεκτονική εκπαίδευση


Συγγραφή: · Χρήστος Αθανασόπουλος · Δημήτρης Α. Φατούρος · Αντρέας Γιακουμακάτος · Μάρω Καρδαμίτση - Αδάμη · Αλεξάνδρα Μονεμβασίτου · Αγνή Παπαϊωάννου · Ιάκωβος Ποταμιάνος · Βασιλική Πετρίδου · Τάσος Κ. Μπίρης · Ηλίας Κωνσταντόπουλος · Αριστείδης Αντονάς · Παναγιώτης Τουρνικιώτης · Γιώργος Παπαγιαννόπουλος · Ελένη Αμερικάνου · Πάνος Εξαρχόπουλος · Σοφία Τσιράκη · Παναγιώτης Πάγκαλος · Γιώργος Αγγελής · Δημήτρης Πολυχρονόπουλος · Θεώνη Ξάνθη · Βενετία Τσακαλίδου · Δημήτρης Αντωνίου (Συλλογικό έργο)
Επιμέλεια: · Ελένη Αμερικάνου · Πάνος Εξαρχόπουλος
Έκδοση: Νοέμβριος 2007 από "Futura"
Σελ.:223 (24χ15), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-6654-66-4


Θέμα: "Μοντερνισμός (Τέχνη)" "Αρχιτεκτονική - Ερμηνεία και κριτική" "Αρχιτεκτονική - Σπουδή και διδασκαλία"

Ο αρχιτεκτονικός μοντερνισμός, και ειδικά το μοντέρνο κίνημα των δεκαετιών '20 και '30, είχε ως "γενετικό" χαρακτηριστικό την πυκνή αντιστοιχία εφαρμογής και διδασκαλίας της αρχιτεκτονικής. Οι εκπρόσωποί της φρόντισαν να θεωρητικοποιήσουν τις εφαρμογές τους, τους έδωσαν θεωρητικό περιεχόμενο και νόημα, τις ανήγαγαν σε θεωρία και διδασκαλία. Οι πτυχές του μοντερνισμού που σχετίζονται με την αρχιτεκτονική εκπαίδευση έχουν πολλαπλό ενδιαφέρον. Εικοσιένα αρχιτέκτονες συναντήθηκαν για να διερευνήσουν τις πολυποίκιλες σχέσεις ανάμεσα στις θεωρητικές ή εφαρμοσμένες εκφάνσεις του αρχιτεκτονικού μοντερνισμού αφενός και στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση αφετέρου. Πώς, κάτω υπό ποίους όρους και με τι ποιοτικά χαρακτηριστικά εμφανίζονται και αναπτύσσονται κατά καιρούς οι αμφίδρομες αυτές συσχετίσεις; Σε ποιο βαθμό και υπό ποίους όρους ο αρχιτεκτονικός μοντερνισμός αποτελεί ένα γόνιμο υπόβαθρο για την αρχιτεκτονική εκπαίδευση; Και αντίστροφα, σε ποιο βαθμό και υπό ποίους όρους επαναπροσδιορίζεται ο μοντερνισμός μέσω της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης;

Η νεωτερικότητα των ιδεών και των αρχών που είχαν προτείνει οι αρχιτέκτονες στον μεσοπόλεμο και τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες αντανακλούσε μια συνολική προσπάθεια για να γίνει η αρχιτεκτονική φορέας μιας κοινωνικής, κατασκευαστικής και αισθητικής σύγκλισης στην προοπτική ενός καλύτερου περιβάλλοντος για το μέλλον του ανθρώπου. Η προσπάθεια αυτή απέδωσε πολλά σημαντικά έργα, που εμπλουτίζουν τη διεθνή και ελληνική αρχιτεκτονική κληρονομιά αλλά ανήκουν στο πιο πρόσφατο παρελθόν μας και εύκολα αγνοούνται ή παρερμηνεύονται - χρειάζονται λοιπόν την προσοχή μας, για να τα γνωρίσουμε και να τα συντηρήσουμε ανάλογα με τις αξίες και τον ιδιαίτερο τρόπο κατασκευής τους. Και ταυτοχρόνως, η μοντέρνα αρχιτεκτονική έχει ακόμη το δυναμισμό να αποτελεί ένα μεγάλο μάθημα που μπορεί να συμβάλει στη θεωρία και στην πρακτική του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, και ίσως να μεταλλαχθεί, μέσα από τη συμβολή αυτή, στην προοπτική της καλύτερης διαμόρφωσης του χτισμένου μέλλοντός μας.


Περιέχονται τα κείμενα:

- Πάνος Εξαρχόπουλος, Πρόλογος
- Χρήστος Αθανασόπουλος, Χαιρετισμός - επισημάνσεις
- Δημήτρης Φατούρος, "Μεταλλάξεις ή ποιος διδάσκει; Αρχιτεκτονική, εκπαίδευση και διαφήμιση"
- Αντρέας Γιακουμακάτος, "Ιστορία, έρευνα και σπουδές αρχιτεκτονικής"
- Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, "Οι αρχιτέκτονες του μοντερνισμού -δάσκαλοι των σπουδαστών του ΕΜΠ- τότε και τώρα"
- Αλεξάνδρα Μονεμβασίτου, Αγνή Παπαϊωάννου, "Θουκυδίδης Βαλεντής: η εκπαίδευση του μεγάλου αριθμού"
- Ιάκωβος Ποταμιάνος, "Ορισμένες αρχές του μοντέρνου και η διδασκαλία της ιστορίας της αρχιτεκτονικής"
- Βασιλική Πετρίδου, "Αρχιτεκτονικές μεταμορφώσεις και εκπαιδευτικές αλλαγές: από το μοντέρνο στο μετά το μοντέρνο διαμέσου της διδασκαλίας"
- Τάσος Μπίρης, "Ελληνικός πρώιμος και ύστερος μοντερνισμός: διδακτική εμπειρία μιας υποδόριας αρχιτεκτονικής ρίζας που επιμένει"
- Ηλίας Κωνσταντόπουλος, "Υλικότητα στην εποχή της εικονικότητας"
- Αριστείδης Αντονάς, "Εκτάσεις της αρχιτεκτονικής"
- Παναγιώτης Τουρνικιώτης, "Μαθαίνοντας από τους μοντέρνους"
- Γιώργος Παπαγιαννόπουλος, "Όταν το μοντέρνο γίνεται κανόνας"

- Συζήτηση 1 [Συντονιστής: Δημήτρης Πολυχρονόπουλος]

- Ελένη Αμερικάνου, Πάνος Εξαρχόπουλος, "Το μάθημα της σύνθεσης στο 1ο Έτος Σπουδών: διαστάσεις του μοντέρνου-πρώτες αντιδράσεις"
- Σοφία Τσιράκη, "Σκέψεις πάνω στη διδασκαλία του Bauhaus: η σημασία της σήμερα"
- Παναγιώτης Πάγκαλος, "Αγωγή και ιδεολογία: η περίπτωση του μοντέρνου"
- Γιώργος Αγγελής, "Μοντέρνο και δημόσια εκπαίδευση της αρχιτεκτονικής"

- Συζήτηση 2 [Συντονιστής: Γιώργος Παπαγιαννόπουλος]

- Δημήτρης Πολυχρονόπουλος, "Μοντερνισμός και η αρχιτεκτονική της πόλης"
- Θεώνη Ξάνθη, "Η διδακτική του χώρου ως εικόνα και ως περιεχόμενο: 2 παραδείγματα από το μοντέρνο"
- Βενετία Τσακαλίδου, "Σκέψεις και απόψεις για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής"
- Δημήτρης Αντωνίου, "Μια υπόθεση για τη διδασκαλία του μοντέρνου σήμερα"

Συζήτηση 3 [Συντονιστής: Γιώργος Αγγελής]

Βιογραφικά σημειώματα

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας