*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 10,60 €
Συνοπτική ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης
Από το Διαφωτισμό στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο
Συγγραφή: · Λυδία Παπαδάκη
Υπεύθυνος Σειράς: ·Φίλιππος Κάραμποτ ·Κώστας Σκορδύλης · Λουκιανός Χασιώτης
Έκδοση: Νοέμβριος 2007 από "Βάνιας"
Σελ.:120 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-288-188-7
Θέμα: "Εκπαίδευση - Ιστορία - Ελλάς"
Από την εποχή του Διαφωτισμού μέχρι το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, το ελληνικό εκπαιδευτικό ζήτημα διαμορφώθηκε ως ένα κατεξοχήν πολιτικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πρόβλημα που ακολούθησε κατά πόδας όλες τις προσπάθειες του ελληνικού κράτους για την ολοκλήρωση των δομών του και τη συμπόρευσή του με το δυτικοευρωπαϊκό εκσυγχρονισμό. Ο προσδιορισμός και η οριοθέτηση μιας ενιαίας συλλογικής πολιτισμικής ταυτότητας αποτέλεσε κεντρικό ζητούμενο σε όλα τα εκπαιδευτικά εγχειρήματα των ελληνόφωνων λογίων του Διαφωτισμού, των Αγωνιστών, του Καποδίστρια, των Βαυαρών, των ανερχόμενων αστικών στρωμάτων τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα, των φιλελεύθερων δημοτικιστών της βενιζελικής περιόδου, ακόμα και του Μεταξά. Τυπικός ή άτυπος, κρατικός ή ιδιωτικός, ο εκπαιδευτικός μηχανισμός έγινε μόνιμος δέκτης ιδεολογικών συγκρούσεων, καθώς συνδέθηκε άμεσα με την επιδίωξη των εκάστοτε ηγετικών κοινωνικών ομάδων για μεγαλύτερη πρόσβαση ή για απόλυτη κυριαρχία στην πολιτική εξουσία. Δημιουργήθηκε έτσι μια συντηρητική εκπαιδευτική παράδοση που ακόμα και σήμερα διατηρεί ανοικτά ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν κλείσει από καιρό: η ελληνική ταυτότητα στην ευρωπαϊκή της προοπτική, η κοινωνική συνοχή και η δημοκρατική πολιτική λειτουργία παραμένουν οδυνηρά ζητούμενα.
(2009) Για την υπεράσπιση της ιστορίας, Σαββάλας
(2008) Η Ελλάδα την εποχή του Γεωργίου του Α΄, Octavision
(2006) Teaching the Nation, Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου
(2003) Συνοπτική ιστορία της Ελλάδας 1770-2000, Κάτοπτρο
(2002) Εθνικισμός, Αλεξάνδρεια
(1992) Η αλληλοδιδακτική μέθοδος διδασκαλίας στην Ελλάδα του 19ου αιώνα, Δωδώνη Εκδοτική ΕΠΕ