*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 15,07 €
Κώστας Γαβράς
Συγγραφή: ·Κώστας Γαβράς · Μιχάλης Δημόπουλος · Βασίλης Βασιλικός · Χρήστος Α. Χωμενίδης · Ηλίας Κανέλλης · Τέτα Παπαδοπούλου ·Μικέλα Χαρτουλάρη ·Dan Georgakas · Γιάννης Ζουμπουλάκης ·François Poulle ·René Prédal · Jorge Semprun ·Χριστίνα Μούργκα · Simone De Beauvoir ·Daniel Serceau ·Sean O' Hagan ·Bertrand Poirot - Delpech ·Alain Doremieux · Βασίλης Ραφαηλίδης ·Gérard Leblanc ·Gérard Camy ·Monique Martineau ·Roger Ebert · Λεωνίδας Κακάρογλου ·Janet Maslin ·Guy Ferraton ·Ryan Gilby (Συλλογικό έργο)
Μετάφραση: ·Μαρία Αδαμοπούλου ·Μαριάννα Ασπρομμάτη ·Μαριάννα Κουτάλου · Μανταλένα Κριτσίνη - Λάσκαρη · Βαγγέλης Μπιτσώρης ·Μαριάννα Τόλια
Επιμέλεια: · Ηλίας Κανέλλης
Έκδοση: 2001 από "Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης"
Σελ.:176 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-87249-3-7
Θέμα: "Κινηματογράφος - Σκηνοθέτες και παραγωγοί" "Κινηματογράφος - Ερμηνεία και Κριτική"
Η ανά χείρας έκδοση, κατ' αρχάς, ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να λειτουργήσει ως ένα εισαγωγικό εγχειρίδιο στον κινηματογράφο του Κώστα Γαβρά. Η πολιτική θεματολογία των ταινιών του, ωστόσο, και ο τρόπος με τον οποίο τις υποδέχθηκε κάθε φορά η κριτική, επέβαλλε να προσεγγίσουμε ταυτόχρονα με τις ταινίες και το πολιτικό κλίμα της εποχής που γυρίστηκαν, όχι "αγιογραφικά" αλλά όπως τουλάχιστον αυτό καθρεφτίστηκε στα κριτικά σημειώματα γι' αυτές. Έτσι εξηγείται, π.χ., η παρουσία κειμένων όπως αυτό της Σιμόν ντε Μποβουάρ, που μόνο παρεμπιπτόντως αναφέρεται στις ταινίες του Γαβρά, αλλά και άλλων κειμένων που είναι έως επικριτικά· οι ταινίες του Γαβρά, άλλωστε, προκαλούν τον δημόσιο διάλογο. Εκεί που δυσκολευτήκαμε ήταν να βρούμε αξιόπιστα κριτικά κείμενα για τον Γαβρά, ιδιαίτερα το διάστημα 1960-78, στα ειδικά κινηματογραφικά περιοδικά που κυκλοφορούν στη Γαλλία· όσα εντοπίσαμε, ήταν περισσότερο πολιτικές παρά κινηματογραφικές κριτικές. Η σχετικώς υπερβολική παράθεση κειμένων από το τ.χ. 35 του περ. "CinemAction", 1985, οφείλεται στο ότι αυτή είναι η πρώτη συγκέντρωση ψύχραιμων κειμένων για το έργο του Γαβρά, που να μπορούν να σταθούν στο χρόνο. Το γεγονός ότι οι ταινίες του συνεχίζουν να είναι αντικείμενο πολιτικών και ιδεολογικών συγκρούσεων, τέλος, εξηγεί και γιατί επιλέξαμε να αναδείξουμε για το ελληνικό αναγνωστικό κοινό τη συζήτηση για τη θεωρηθείσα προκλητική αφίσα της τελευταίας ταινίας του Γαβρά, "Αμήν", προκρίνοντας ασφαλώς κείμενα που δεν υιοθετούν την έξαλλη ακροδεξιά ρητορική.