*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Πομπές


Συγγραφή: · Γιώργος Βέλτσος
Έκδοση: Δεκέμβριος 2008 από "Ίνδικτος"
Σελ.:93 (16χ14), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-518-359-5


Θέμα: "Νεοελληνική ποίηση"

O Γιώργος Βέλτσος γράφει για το έναυσμα που τον οδήγησε στη συγγραφή του νέου του βιβλίου "Πομπές" με τα δύο εξαιρετικά έργα του Γιάννη Μόραλη (προσχέδια του αγαπημένου του έργου "Η Ωραία", 1992) στο εξώφυλλο και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου.

Παράξενο, αλλά με ακολουθεί συνεχώς αυτή η σημείωση στο περιθώριο ενός προσχέδιου των Πομπών:
"Δεν απασφαλίζεται η φωνή σου. Και ό,τι προσεκτικά μου εγχείρισες κάτω από τις γραμμές μου, δεν παίζεται".

Έχω την αίσθηση πως αυτός στον οποίο απευθύνομαι είναι ο θάνατος και πως ό,τι έγραψα, ο θάνατος μου το υποβάλλει, υπό τας γραμμάς. Γι' αυτό και ο αναγνώστης που θα ζητήσει να διαβάσει τις Πομπές μου παρακαλείται να μην αναζητήσει το σκάνδαλο, αλλά να τις θεωρήσει σαν μία ακόμη πομπή, σαν μία ακόμη τελετή, που προκαταλαμβάνει γραπτώς το γραμμένο, την κατ' εξοχήν τελετή στο φινάλε της ζωής κάθε ανθρώπου: την pompe funebre.

Θέλω να πω, χωρίς περιστροφές, ότι οι "Πομπές" είναι το εξόδιο κείμενο της ερωτικής ζωής ενός άνδρα, που το εμπνέει ο αδύνατος ορισμός του ερωτισμού από τον Ζωρζ Μπατάιγ: "(ερωτισμός είναι) η μέχρι θανάτου επιδοκιμασία της ζωής". Με δικά μου λόγια:

"Αυτή φώναζε. Κολλημένο το στόμα της στο αυτί του / γυναίκα που τελειώνει και φωνάζει και γίνεται σεισμός / Που φωνάζει από γλώσσα και διακρίνει στο σώμα της / τα όργανα και τις ζώνες / Που φωνάζει σε σημείο ώστε να φαίνεται πως έχει σχέση / περισσότερο με τη φωνή παρά με τον γαμιά της / Την κράταγε. Με το ένα χέρι άνοιγε τα μπούτια της / Με το άλλο ξερίζωνε τα ζιζάνια απ' το σεντόνι (...) Νοσηλεύοντας την πίκρα του στα σεντόνια / αναρρωνύει με το κεφάλι στα βυζιά της".

Είναι συγχρόνως η υπόμνηση της "σοβαρής μητρότητας του άνδρα" (Ρίλκε), του ισοβίως ωδινώμενου άνδρα και του αενάως κυοφορούμενου έργου του:
"Της λέει: / "Όταν θα τελειώσω κι αυτό το τετράδιο, θα τελειώσουμε" / Του λέει: / "Όταν θα τελειώσουν τα φύλλα του τετραδίου / θα συνεχίσεις να γράφεις έργο επαχθές / όπου άλλοι ζουν κι άλλοι πεθαίνουν / Αλλά εγώ δεν θα είμαι πια η αναγνώστης / Δεν έγινες το αφήγημα / Κι ό,τι εκπνέεις αφηγούμενος, δεν είσαι εσύ / Δε θα στοιχειώσω εγώ δάκρυα και μελάνι / Δεν είναι η γραφή άτεχνη μίμηση, πράξεων ατελών; / Άρα, η τραγωδία θα είναι με το μέρος μου".

Τώρα, αν με ρωτούσαν "τι είναι αυτό που έγραψα;", θα απαντούσα, όπως ο φίλος μου ο Γιώργος Χειμωνάς, ότι είναι η πιο αποτυχημένη γραφή της νεοελληνικής γραμματείας. Αλλά εγώ μονάχα αυτήν γνωρίζω να χρησιμοποιώ επιδεικτικά.

(2023) Η καταστροφή της Μυκόνου το '22, Εκδόσεις Πατάκη

(2022) (Σάν) ποίημα, Περισπωμένη

(2021) Η Ανάληψις της Παρθένου, Εκδόσεις Πατάκη

(2021) Ησυχία, Περισπωμένη

(2019) MCMXLIV: Κανένας εαυτός, Εκδόσεις Πατάκη

(2018) Λευκή Ελλάδα, Περισπωμένη

(2017) Αύγουστος, Άγρα

(2015) Μάγκντα Γκαίμπελς, Άγρα

(2013) Η Αφροδίτη με τη γούνα. Η τερατώδης πλευρά, Εκδόσεις Πατάκη

(2013) Ανθολογία σύγχρονης γαλλικής ποίησης, Άγρα

(2013) Πρωτόκολλα ονείρων, Άγρα

(2012) Η φωνή, Διάττων

(2011) Το θέαμα, Διάττων

(2010) Θάλαμος, Άγρα

(2010) Ανάποδα οδεύει ο δολοφόνος, Διάττων

(2010) Εξουσία και κοινωνία, Εκδόσεις Καστανιώτη

(2010) Ρημάζει, Διάττων

(2010) Σχέδιο για Ηλέκτρα, Διάττων

(2009) Τα ποιήματα του 2008, Κοινωνία των (δε)κάτων

(2008) Outre tombe, Εκδόσεις Πατάκη

(2008) Τα ποιήματα του 2007, Κοινωνία των (δε)κάτων

(2007) Ησυχία, Ίνδικτος

(2007) Από Βηθανίας, Ίνδικτος

(2007) Τα ποιήματα του 2006, Κοινωνία των (δε)κάτων

(2006) Ποιήματα 1993-2005, Ίνδικτος

(2005) Η Βεατρίκη είμαι, Ίνδικτος

(2005) Νάνι, τ' άνθι των ανθώ, Ίνδικτος

(2004) Σκιά, Ίνδικτος

(2004) Πρέπει, άκων, να χαρώ, Ίνδικτος

(2004) Οιδίπους, αντι-Οιδίπους, Ίνδικτος

(2003) Ο απάνθρωπος, Ίνδικτος

(2002) Σκιά, Ίκαρος

(2001) Στην εκταφή οι εραστές αναγνωρίζονται από τα δαχτυλίδια, Εκδόσεις Καστανιώτη

(2001) Το πρωτότυπο έχει χαθεί, Εκδόσεις Πατάκη

(2000) Ψιλά γράμματα, Πλέθρον

(2000) Η αναγγελία, Πλέθρον

(2000) Η διαμάχη, Πλέθρον

(1998) Έκθεση προόδου, Πλέθρον

(1997) Paper again, Πλέθρον

(1997) Τα χώματα, Πλέθρον

(1996) Ανυπόγραφο, Πλέθρον

(1996) Jacques Derrida: Μαρτυρία και μετάφραση: επιβιώνοντας ποιητικά. Και τέσσερις αναγνώσεις, Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών

(1995) Χαίρετε, Πλέθρον

(1994) Στην παράδεισο, Πλέθρον

(1994) Τέσσερα κείμενα για την Camera degli sposi, Πλέθρον

(1993) Σύμβολα, Πλέθρον

(1993) Autodafé, Πλέθρον

(1993) Camera degli sposi, Πλέθρον

(1992) Το βέλτιστο επιχείρημα, Πλέθρον

(1991) Inventio, Πλέθρον

(1989) Δεξιά και αριστερά κείμενα στα Νέα, Πλέθρον

(1989) Προς τον Κορνήλιο Καστοριάδη, Πλέθρον

(1988) Η μη κοινωνιολογία, Νεφέλη

(1986) "Les Temps Modernes": Η Ελλάδα σε εξέλιξη, Εξάντας

(1985) Για την επικοινωνία, Εκδόσεις Καστανιώτη

(1981) Οι απροσδιόριστοι παράγοντες, Εκδόσεις Παπαζήση

(1979) Το έργο ανεβάζεται σ' ολόκληρη την πόλη, Ίκαρος

(1976) Κοινωνία και γλώσσα, Εκδόσεις Παπαζήση

() Για τη δημοτική γλώσσα, Γρηγόρη

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας