*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 12,00 €
Και έβρασαν οι ιπποπόταμοι στις γούρνες τους
"And the Hippos Were Boiled in Their Tanks" (Πρωτότυπος τίτλος στα αγγλικά)
Συγγραφή: · William S. Burroughs · Jack Kerouac
Μετάφραση: ·Γιώργος Μπέτσος
Υπεύθυνος Σειράς: · Άρης Μαραγκόπουλος
Έκδοση: Απρίλιος 2009 από "Τόπος"
Σελ.:256 (20χ13), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-6863-08-5
Θέμα: "Αμερικανική πεζογραφία - Μυθιστόρημα"
Το πρώτο μυθιστόρημα της γενιάς των μπιτ.
"Είχα την εντύπωση ότι σε ολόκληρη την Αμερική, στις γωνίες των δρόμων, σε μπαρ και εστιατόρια, συνέβαιναν τέτοιοι ηλίθιοι καβγάδες. Σε ολόκληρη την Αμερική οι άνθρωποι έτριβαν τις περγαμηνές που μόλις είχαν βγάλει από την τσέπη στα μούτρα κάποιων άλλων για να αποδείξουν ότι κάπου έχουν πάει ή κάτι έχουν κάνει. Και σκέφτηκα πως κάποια στιγμή όλοι οι Αμερικανοί θα πεταχτούν ξαφνικά πάνω και θα πουν: "Εγώ δεν τις σηκώνω αυτές τις μαλακίες!" και θα αρχίσουν να σπρώχνονται και να βρίζονται και να πλακώνονται με όποιον βρουν μπροστά τους..."
Ο τυχοδιώκτης Ράμσεϊ Άλεν, μέντορας και φίλος του ωραίου, κατά πολύ νεαρότερου, ποιητή Φίλιπ Τούριαν, φυτοζωεί σε μια ετερόκλητη "φοιτητική" παρέα αντρών και γυναικών όπου διασταυρώνονται και οι δύο αφηγητές του βιβλίου: ο Ουίλ Ντένισον, ένας μπάρμπαν χωμένος για τα καλά στον υπόκοσμο, που όμως την ημέρα δουλεύει σαν ντεντέκτιβ, και ο Μάικ Ράικο, ένας αλκοολικός ναυτικός. Οι σταθεροί φίλοι και οι περιστασιακές φίλες και γνωριμίες αυτής της ομάδας κοιμούνται οπουδήποτε (και με οποιονδήποτε), τρώνε οπουδήποτε, σκοτώνουν τον χρόνο τους οπουδήποτε, καταναλώνουν ατελείωτες ποσότητες αλκοόλ και ναρκωτικών - κι όλα αυτά εν μέσω πολέμου, στα 1944! Ο ομοφυλόφιλος Άλεν ασκεί τρομακτική, διαρκή πίεση στον νεαρό Φίλιπ, σε βαθμό που καταντάει τραγελαφική και ενοχλητική για όλη την παρέα. Ο Φίλιπ θέλοντας να γλιτώσει από τη φορτική προστατευτικότητα του Άλεν προσπαθεί απεγνωσμένα να μπαρκάρει με τον Μάικ για τη Γαλλία αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Σε μια ανύποπτη στιγμή, ο Φίλιπ συγκρούεται θανάσιμα με τον Άλεν...
Το μυθικό αυτό μυθιστόρημα, στο οποίο καταγράφονται για πρώτη φορά τα πιο γνωστά χαρακτηριστικά της μπιτ λογοτεχνίας, είναι μια ξέφρενη κατάβαση στα έγκατα των πιο τρελών εμμονών, της λαγνείας, των ναρκωτικών, του αλκοόλ, της τέχνης, και της αδυσώπητης μοναξιάς.
Το βιβλίο δημοσιεύτηκε μετά τον θάνατο των συγγραφέων του, μόλις πριν λίγους μήνες.
Επαναλαμβάνουμε εδώ ότι το βιβλίο συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά της μπιτ "on the road" λογοτεχνίας κι ας μη συμβαίνει παρά στα δρομάκια και τις λεωφόρους της Νέας Υόρκης της εποχής λίγο πριν το τέλος του πολέμου. Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά: τα απίθανα επεισόδια που διαδέχονται καταιγιστικά το ένα το άλλο, οι συναντήσεις με τυχαίους ανθρώπους που διαπερνούν την πλοκή σαν αιφνίδιες αστραπές (ή εκλάμψεις στο μυαλό των αφηγητών/ηρώων), οι αργόσυρτες, δίχως φαινομενικά σοβαρό νόημα, τρελές/μεθυσμένες κουβέντες τής πάντα αργόσχολης παρέας που απολαμβάνει να επιβιώνει στην κόψη των πραγμάτων, η ελευθεριότητα (τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, οι ομοφυλοφιλικές ή και οι τριγωνικές σχέσεις) ενσωματωμένη φυσιολογικά στην κανονικότητα της ζωής, οι ακρότητες στα λόγια αλλά συχνά και στις πράξεις, το χιούμορ αναμιγμένο με τη θυμοσοφία σε ατέρμονες κουβέντες δίχως αρχή και τέλος - με δυο λόγια, όλα τα υφολογικά στοιχεία που διαποτίζουν εμβληματικά βιβλία της μπιτ όπως το "On the road" του Κέρουακ ή το "Junky" του Μπάροους.
Ο προσεκτικός αναγνώστης θα διαπιστώσει με ικανοποίηση ότι όλα αυτά σαφέστατα δοκιμάζονται με επιτυχία για πρώτη φορά στους "Ιπποπόταμους". H ανάγνωση του βιβλίου πείθει ότι στη συνέχεια, μέσα από το κοινό εργαστήριο των Ιπποπόταμων και με τα ίδια υλικά, ο μεν Κέρουακ θα προχωρήσει πλάθοντας με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση το προσωπικό του σύμπαν της "οn the road" υπαρξιακής αγωνίας, ο δε Μπάροουζ, με μεγαλύτερη "τρέλα", θα ορίσει αντιστοίχως το δικό του σύμπαν, όπου πρωταγωνιστεί το συχνά ανατριχιαστικό, στην ανθρωπολογική του διάσταση, αέναο παιχνίδι με τον θάνατο.
Το μυθιστόρημα αυτό εμπεριέχει μια σαφή ειρωνεία: το αυθάδικο και ανατρεπτικό κίνημα των μπιτ στη λογοτεχνία είναι πλέον καταχωρημένο (και κατοχυρωμένο) ως λογοτεχνική σχολή με αδιαμφισβήτητη την επίδρασή του στην παγκόσμια λογοτεχνία. Ανήκει πλέον στον κλασικό κανόνα του εικοστού αιώνα. Επομένως, αυτό το μυθιστόρημα που γράφτηκε πρώτο, που απασχόλησε τους συγγραφείς του όλη τους τη ζωή και που διαβάζουμε τελευταίο, κλείνει πονηρά το μάτι στον αναγνώστη: είναι το τελευταίο και ταυτόχρονα το πρώτο, η πρώτη δοκιμασία και η τελική (μεταθανάτια) υπογραφή.
(2021) Οράματα του Ζεράρ, Πλέθρον
(2016) Η σούτρα της χρυσής αιωνιότητας, Απόπειρα
(2015) Ρεμπό και 18 Χάικου, Κουκούτσι
(2015) Στο δρόμο, Πλέθρον
(2015) Η θάλασσα τ' αδέρφι μου , Εκδόσεις Πατάκη
(2015) Οράματα του Κόντυ, Ηριδανός
(2013) Αμερικανοί ποιητές και ποιήτριες τολμούν, Εξάρχεια
(2011) Μπιτ γενιά, Ηριδανός
(2010) H ματαιοδοξία του Nτουλουόζ, Πλέθρον
(2010) Μάγκι Κάσιντι, Αίολος
(2010) Μπιγκ Σερ, Αίολος
(2010) Σατόρι στο Παρίσι, Πλέθρον
(2010) Τα όνειρά μου, Αίολος
(2009) Ορφέας ανέδυσε, Ηριδανός
(2009) Η σούτρα της χρυσής αιωνιότητας, Απόπειρα
(2009) Τριστέσσα, Ηριδανός
(2009) Mexico City Blues, Ηριδανός
(2008) Πικ, Απόπειρα
(2007) Ποιήματα, Ηριδανός
(2007) Ανθολογία αμερικανικής ποίησης του εικοστού αιώνα, Ηριδανός
(2007) Ο γυρισμός του ταξιδευτή, Απόπειρα
(2006) Γραφές της αιωνιότητας, Απόπειρα
(2004) Γραφές της αιωνιότητας, Άκρον
(2002) Οι αλήτες του Ντάρμα, Αίολος
(2001) Τρεις συνομιλίες, Printa
(2000) Οι υποχθόνιοι, Πλέθρον
(1996) Μοναχικός ταξιδιώτης, Πλέθρον
(1990) Mexico City Blues, Ελεύθερος Τύπος
(1989) Η ματαιοδοξία του Ντουλουόζ, Πλέθρον
(1988) Οι γυμνοί άγγελοι, Ελεύθερος Τύπος
() Πικ, Ελεύθερος Τύπος