*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 11,65 €
Προγράμματα σπουδών των φιλολογικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και νέα διδακτικά βιβλία
Σεμινάριο 34
Επιμέλεια: · Γεωργία Η. Χαριτίδου
Εισήγηση: · Αθανάσιος Ε. Γκότοβος · Μαρία Αδάμου ·Απόστολος Τζίφας ·Σπύρος Τουλιάτος · Σωφρόνης Α. Χατζησαββίδης · Γιάννης Παπακώστας · Σοφία Παράσχου - Χατζηδημητρίου · Γιώργος Κ. Μύαρης · Ελένη Κατσαρού · Δημήτρης Παπαγεωργάκης · Βασίλης Τσάφος · Χριστίνα Κουλούρη · Δημήτρης Κ. Γιαννακόπουλος ·Χρίστος Κυριαζόπουλος · Χριστίνα Βέικου · Μαρία Νέζη ·Παναγιώτα Σεφερλή ·Νεκταρία Κλαδά ·Παναγιώτα Μηλιώνη ·Κατερίνα Τζάμου ·Βάλια Λουτριανάκη · Νικόλαος Α. Ε. Καλοσπύρος
Έκδοση: Νοέμβριος 2007 από "Ελληνοεκδοτική"
Σελ.:283 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-8323-80-0
Θέμα: "Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια"
[...] Θεωρούμε ότι σε μια εποχή πολλαπλών προκλήσεων και αναζητήσεων, προβάλλει επιτακτικότερα η ανάγκη για αναβάθμιση των σχέσεων των δύο συνδέσμων, προκειμένου να επιτύχουμε κοινούς σκοπούς και στόχους, όπως είναι η προαγωγή των Φιλολογικών Επιστημών, της Επιστημονικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας και ασφαλώς η συμβολή μας στα εκπαιδευτικά και κατ' επέκταση κοινωνικά δρώμενα της Κύπρου και της Ελλάδας.
Το φετινό σας συνέδριο, έρχεται ακριβώς να υπηρετήσει τους πιο πάνω στόχους και να ασχοληθεί με ένα καίριο και συνάμα επίκαιρο για τα εκπαιδευτικά πράγματα θέμα, αυτό της εισαγωγής νέων διδακτικών εγχειριδίων για τα φιλολογικά μαθήματα στο γυμνασιακό κύκλο και τα προγράμματα σπουδών στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η εισαγωγή των νέων διδακτικών εγχειριδίων προκάλεσε, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, έντονες συζητήσεις και προβληματισμούς σε επιστημονικό, συνδικαλιστικό, θρησκευτικό και όχι μόνο επίπεδο, κυρίως εδώ στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο. Πολλά γράφτηκαν και περισσότερα λέχθηκαν αναφορικά με το περιεχόμενο των νέων βιβλίων, τις προσεγγίσεις, τη φιλοσοφία και την επιμόρφωση των συναδέλφων που κλήθηκαν να τα διδάξουν.
Πέρα όμως από τη ρητορική των πραγμάτων, ο μάχιμος φιλόλογος καλείται να αναμετρηθεί καθημερινά με τα νέα διδακτικά εγχειρίδια στη διδακτική πράξη. Αυτή η διδακτική πράξη λειτουργώντας ως ανατροφοδοτική διαδικασία έχει ασφαλώς να αναδείξει και να καταδείξει πολλά, τα οποία θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από τους αρμοδίους φορείς ενόψει νέων σχεδιασμών και προγραμματισμών. Από το πρόγραμμα του συνεδρίου αντιλαμβάνεται κανείς ότι σε αυτό το τριήμερο θα εκτεθούν πολλές από τις κριτικές αναγνώσεις, τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες, που κυριάρχησαν όλο το προηγούμενο διάστημα σε σχέση με τα νέα βιβλία και τα προγράμματα σπουδών. Είμαι πεπεισμένος ότι στη βάση του μεστού επιστημονικού λόγου θα διεξαχθεί ένας γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος.
[...]
Γιάννος Σωκράτους, Αντιπρόεδρος Σ.Ε.Κ.Φ.