*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 4,98 €
Artemis Potamianou: Tate Reloaded
Συγγραφή: ·Θάλεια Στεφανίδου
Επιμέλεια: · Άρτεμις Ποταμιάνου ·Ντέλια Ποταμιάνου
Καλλιτεχνική επιμέλεια: · Άρτεμις Ποταμιάνου
Έκδοση: Σεπτέμβριος 2006 από "Ελληνοαμερικανική Ένωση"
Σελ.:16 (21χ21), Μαλακό εξώφυλλο
Θέμα: "Τέχνη, Σύγχρονη"
"[...] Η Tate Reloaded αποτελεί φυσική συνέχεια της White Cube, της πρώτης ατομικής έκθεσης της Αρτέμιδος Ποταμιάνου στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, η οποία είχε εστιάσει στον εκθεσιακό χώρο και στον τρόπο που αυτός επηρεάζει την παρουσίαση του καλλιτεχνικού αντικειμένου.
Η Tate Reloaded προχωρεί ακόμη περισσότερο, αποτελούμενη από τρεις ενότητες, κάθε μία από τις οποίες επιχειρεί να προσεγγίσει το ερώτημα τι είναι τέχνη σήμερα. Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει την Tate, μια εγκατάσταση-μοντέλο μικρογραφία του Turbine Hall της Tate Modern, η οποία επικεντρώνεται στον χώρο παρουσίασης του καλλιτεχνικού αντικειμένου. Η δεύτερη ενότητα φωτίζει τον δημιουργό και περιλαμβάνει δύο βίντεο. Στο πρώτο παρακολουθούμε σκηνές ταινιών που πραγματεύονται τη ζωή γνωστών καλλιτεχνών και, στο δεύτερο, διάσημους καλλιτέχνες να μιλούν για το έργο τους. Η τρίτη ενότητα αποτελείται από σειρά αντιγράφων σημαντικών έργων τέχνης παρουσιασμένων με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορέσει ο θεατής να τα δει από νέα οπτική γωνία. Με τον τρόπο αυτό η Ποταμιάνου προσπαθεί να αναθεωρήσει το έργο τέχνης, τη θέση και τη λειτουργία του. [...]"
(από το κείμενο του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, Λεωνίδα-Φοίβου Κόσκου)
"Δοκιμάζοντας τις αντοχές της Τέχνης και των πολλαπλών συμφραζομένων της, η Άρτεμις Ποταμιάνου οργανώνει την πρόσφατη εικαστική της κατάθεση με κέντρο το τρίπτυχο 'Χώρος-καλλιτέχνης-δημιούργημα'.
Επιλέγοντας την Tate Gallery ως εμβληματικό εκθεσιακό χώρο και απεγκλωβίζοντας το Turbine Hall της Tate Modern από τις πραγματικές του διαστάσεις, δημιουργεί μια μικρογραφία - όχημα περιήγησης του θεατή στο χώρο μιας άλλης εικαστικής πραγματικότητας, μόνη φιλοδοξία της οποίας είναι να θέσει σε αμφισβήτηση την κυριαρχία του μουσειακού χώρου και την επιβολή του στο βλέμμα -με όρους οριακά αντικαλλιτεχνικούς- πέραν των έργων/ εκθεμάτων. [...]"
(από το κείμενο "Προ-φάσεις/επι-φάσεις/κατα-φάσεις: διαδρομές αντιφάσεων" της επιμελήτριας, Θάλειας Στεφανίδου)
(1998) Lazongas, Μπάστας