
*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 24,11 €
Αστικά τοπία
Συγγραφή: · Βίκυ Τσαλαματά ·Richard Noyce · Ειρήνη Οράτη
Μετάφραση: ·Tony Moser
Καλλιτεχνική επιμέλεια: · Βίκυ Τσαλαματά
Έκδοση: Μάρτιος 2011 από "Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης"
Σελ.:128 (23χ21), Σκληρό εξώφυλλο, ISBN: 960-250-464-1
Θέμα: "Τέχνη, Σύγχρονη"
Η έκδοση αυτή πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της ομώνυμης έκθεσης που διοργάνωσε το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης στον εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Εϋνάρδου (15 Μαρτίου έως 29 Μαΐου 2011). Τα "Αστικά τοπία" δημιουργήθηκαν με βασικό άξονα το φωτογραφικό υλικό με θέμα το αστικό περιβάλλον -από τα ταξίδια της καλλιτέχνιδας στο Σικάγο, την Κίνα, το Λουξεμβούργο, τη Ρώμη, την Πομπηία- που συνδυάστηκε με στοιχεία/λεπτομέρειες της βαθυτυπικής χαρακτικής της. Η αλχημεία της χαρακτικής συναντά την αλχημεία της νέας τεχνολογίας, με αποτέλεσμα ένα συνδυασμό εικόνων που δημιουργείται από ψηφιακές φωτογραφικές εικόνες, από ψηφιακά τυπώματα, αλλά και από παραδοσιακά τυπώματα (λιθογραφικές, μεταξοτυπικές ή βαθυτυπικές εκτυπώσεις), ενώ συχνές είναι και οι επεμβάσεις της καλλιτέχνιδας με chines colles, επιγραφές ή χρώμα. Στην ενότητα "Φωτεινές Εικόνες" τα έργα παραπέμπουν κυριολεκτικά στη γραφή των φωτεινών διαφημίσεων των δρόμων. Οι εικόνες λειτουργούν σαν φωτεινά παράθυρα ανάμεσα στον μέσα και τον έξω κόσμο, πραγματικό και συγχρόνως ουτοπικό, δυστοπικό, ρευστό, παροδικό, όπως ρευστές, παροδικές, αναλώσιμες είναι και οι φωτεινές επιγραφές που κυριαρχούν στις λεωφόρους των μεγαλουπόλεων.
Στα έργα της ενότητας "Ουτοπικές Πόλεις" χαρτογραφείται μια φαντασιακή εικόνα μιας άυλης πόλης με πολλά πρόσωπα, όπου συνυπάρχουν κομμάτια από το παρελθόν, λεπτομέρειες από το σήμερα, ενώ ανάμεσα διακρίνονται ή προβάλλονται ίχνη από επεμβάσεις των βαθυτυπικών τεχνικών της χαλκογραφίας. Η ενότητα "Γραφές Δρόμου Α΄"εικονογραφεί τα πολύ χαρακτηριστικά σχέδια των οδοστρωμάτων της πόλης του Λουξεμβούργου, ενώ οι "Γραφές Δρόμου Β΄" αφορούν αποτυπώσεις από το οδόστρωμα των δρόμων της πόλης Γκιέρ. Οι φιγούρες γίνονται οι εν κινήσει μορφές που διασχίζουν τις επιφάνειες. Η παρουσία τους προσθέτει στις συνθέσεις το ανθρώπινο στοιχείο, που ποτέ όμως δεν είναι πρωταγωνιστικό. Δηλώνεται μόνο ως φευγαλέα παρουσία, ως σκιά που παρίσταται μέσα στη ρευστή και αεικίνητη εικόνα του σύγχρονου κόσμου. Η σειρά Χάρτες Πόλεων Α είναι λιθογραφημένοι παλαιοί χάρτες ευρωπαϊκών πόλεων, που προβάλλονται πάνω σε ένα έγχρωμο πεδίο μεγαλύτερης διάστασης, ενώ οι "Χάρτες Πόλεων Β΄" προέκυψαν από την περιπλάνηση της καλλιτέχνιδας στην πόλη Γκιέρ.
(2014) Δημήτρης Γαλάνης, Τα εικονογραφημένα βιβλία ( βιβλιοδετημένη έκδοση ) , Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
(2010) Καλλιτέχνες και λογοτέχνες στα αναγνωστικά 1860-1960, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
(2010) Καλλιτέχνες και λογοτέχνες στα αναγνωστικά 1860-1960, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
(2009) Το βλέμμα του χρόνου. Ιστορίες εικόνων, Μουσείο Μπενάκη
(2009) The Perspective of Time Pictorial Histories, Μουσείο Μπενάκη
(2008) Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, Μέτσοβο, Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ - Τοσίτσα
(2007) Χαράξεις, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
(2007) Αντιστοιχίες: Λουλούδια από την ελληνική τέχνη, Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου
(2004) Αφροδίτη Λίτη, Futura
(2004) Λυκούργος Κογεβίνας, Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ - Τοσίτσα
(2003) Εννοιολογική τέχνη, Εκδόσεις Καστανιώτη
(2003) Έλληνες χαράκτες στον εικοστό αιώνα, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
(2000) Σπύρος Βασιλείου, Αρχείο Θηραϊκών Μελετών. Συλλογή Δημήτρη Τσίτουρα
(1998) Προσωπογραφία του Ν. Χατζηκυριάκου - Γκίκα, Ευθύνη
(1998) Αγήνωρ Αστεριάδης, Δήμος Αθηναίων Πολιτισμικός Οργανισμός
(1997) Λεξικό τέχνης και καλλιτεχνών, Νεφέλη
(1993) Το παιδί στη νεοελληνική τέχνη, Αδάμ - Πέργαμος