*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και στην πράξη

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής: 15-18 Απριλίου 2010

(Συλλογικό έργο)
Συγγραφή: ·Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος ·Θοδωρής Σταματάκης ·Αγγελική Γενά · Ανδριανός Γ. Μουταβελής · Φωτεινή Πολυχρόνη · Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου ·Δημήτρης Αργύρης · Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου · Στεργιανή Γκιαούρη · Αναστασία Αλευριάδου ·Γεωργία Γεωργαλά ·Ελένη Ζέγλη · Σουζάνα Παντελιάδου · Αθανάσιος Δαρβούδης ·Αναστασία Χιδερίδου - Μανδαρή · Γεώργιος Δ. Σιδερίδης ·Σ. Παπαϊωάννου · Αγγελική Μουζάκη · Παναγιώτης Γ. Σίμος · Ελένη Α. Γρίβα ·Πηνελόπη Ξανθίδου ·Μαρία Χ. Δροσινού ·Κατερίνα Παπακωνσταντίνου ·Φαίη Αντωνίου ·Ανδριάνα Καραγιάννη ·Τιμόκλεια Ζαχαρόγεωργα ·Θεοδώρα - Ντορέττα Αστέρη
Επιμέλεια: · Ζωή Κρόκου
Έκδοση: 2011 από "Γρηγόρη"
Σελ.:479 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-333-681-5


Θέμα: "Ειδική αγωγή"

Οι πρόσφατες κοινωνικο-πολιτικές, οικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες και οι συνακόλουθες ασύλληπτες επιστημονικές εξελίξεις και ανακατατάξεις (π.χ. η διεύρυνση της γνώσης, τα θετικά και αρνητικά επιτεύγματα των νέων τεχνολογιών, η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, η αύξηση του πληθυσμού, ο άκρατος ανταγωνισμός, η ισχυροποίηση του ατομικού έναντι του συλλογικού, η επέκταση των ορίων διαβίωσης, η ανάπτυξη της βιοτεχνολογίας, της γενετικής και των νευροεπιστημών, η αμφισβήτηση των πανανθρώπινων αξιών, κ.ά.) οδήγησαν επιτακτικά στην ανάπτυξη μιας νέας αντίληψης, ενός νέου όρου, του "Καθολικού Σχεδιασμού", για την διευκόλυνση της ατομικής και της κοινωνικής ζωής των πολιτών.

Στο χώρο της εκπαίδευσης, ο Καθολικός Σχεδιασμός, αποτυπώνεται και υλοποιείται στο "σχολείο για όλους" (ενιαίο σχολείο). Η νέα τάση της συνεκπαίδευσης αναφέρεται στην προσπάθεια να αναγνωρίζονται οι ατομικές διαφορές του κάθε μαθητή και να αξιοποιούνται κατά την εκπαιδευτικο-διδακτική διαδικασία στο πλαίσιο της ενιαίας σχολικής τάξης. Έτσι διαγράφεται και επιβάλλεται μια τάση για μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και όσμωση της ειδικής και της γενικής εκπαίδευσης, με στόχο τη δημιουργική ενοποίησή τους.

Πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα και η αφορμή η Ειδική Αγωγή να προσφέρει και να ανταλλάξει θέσεις, αξίες, επιτεύγματα με τη Γενική Εκπαίδευση. Με αφορμή την ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολεία γενικής αγωγής, η γενική εκπαίδευση συνολικά μπορεί να εμπλουτισθεί μέσα από κοινά ερευνητικά προγράμματα, που απαιτεί η νέα τάση, με νέες προσεγγίσεις στη διδασκαλία (π.χ. Διαφοροποιημένη Διδασκαλία) με νέους ευαισθητοποιημένους επιστήμονες σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, με νέες οργανωτικές-διοικητικές και σύγχρονες επιστημονικές υποδομές.

Παράλληλα ο διεπιστημονικός χαρακτήρας της Ειδικής Αγωγής βοηθά στη διάχυση των ερευνητικών δεδομένων από τον ένα επιστημονικό κλάδο στον άλλο με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη των στρατηγικών και των τεχνικών εκείνων οι οποίες είναι απαραίτητες για την απόκτηση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και τη διαμόρφωση των στάσεων που απαιτούνται από τη σύγχρονη κοινωνία.


Περιλαμβάνονται τα κείμενα:

Εισηγήσεις

- Θοδωρής Σταματάκης, Αγγελική Γενά, "Τα λάθη στην αφαίρεση κατά την εκτέλεση της πράξης της διαίρεσης από μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά"
- Αδριανός Γ. Μουταβελής, "Πανελλήνιο ερευνητικό πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Οι μαθητές με εδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στην κοινή τάξη"
- Φωτεινή Πολυχρόνη, Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου, "Αντιλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις μαθησιακές δυσκολίες"
- Δημήτρης Αργύρης, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, "Μαθητές του γυμνασίου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά και τμήματα ένταξης"
- Στεργιανή Γκιαούρη, Αναστασία Αλευριάδου, "Ανίχνευση επιτελικών λειτουργιών αναφορικά με την παραγωγή και επεξεργασία του γραπτού λόγου σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες"
- Γεωργία Γεωργαλά, Ελένη Ζέγλη, Σουζάνα Παντελιάδου, "Μαθησιακές δυσκολίες και μαθηματικά: κατανόηση κλασμάτων"
- Αθανάσιος Δαβούδης, Σουζάνα Παντελιάδου, "Προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις κατ' οίκον εργασίες μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες"
- Σουζάνα Παντελιάδου, Αναστασία Χιδερίδου - Μανδαρή, "Μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτικοί: εμπειρίες γονέων"
- Γεώργιος Δ. Σιδερίδης, "Μπορώ να πραγματοποιήσω έρευνα στις μαθησιακές δυσκολίες με 20 συμμετέχοντες ενώ χρειάζομαι 200; Προσομοίωση πληθυσμιακών παραμέτρων με τη μέθοδο Bootstrap"
- Σ. Παπαϊωάννου, Αγγελική Μουζάκη, Γεώργιος Δ. Σιδερίδης, Παναγιώτης Σίμος, "Η ανιχνευτική δοκιμασία μαθησιακής επίδοσης (ΑΔΜΕ) για μαθητές του δημοτικού"
- Αναστασία Αλευριάδου, Ελένη Γρίβα, Ξανθίδου Πηνελόπη, "Διερεύνηση στρατηγικών στη γραπτή έκφραση δίγλωσσων μαθητών με δυσκολίες στο γραπτό λόγο"
- Μαρία Χ. Δροσινού, "Η ξένη γλώσσα και η διαχείρισή της από φοιτητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία): διαχρονική μελέτη στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών"
- Κατερίνα Παπακωνσταντίνου, Φαίη Αντωνίου, Ανδριάνα Καραγιάννη, "Η σημασία του προσανατολισμού στον στόχο για την αλλαγή στην επίδοση και το ενδιαφέρον: μια εμπειρική μελέτη για τη γραπτή έκφραση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες"
- Τιμόκλεια Ζαχαρόγεωργα, "Μείωση του άγχους σε παιδί με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με την ανάπτυξη της θετικής σκέψης"
- Θεοδώρα - Ντορέττα Αστέρη, "Αναθεωρώντας τον παιδαγωγικό σχεδιασμό εξ' αφορμής των μαθησιακών δυσκολιών"
- Νικόλαος Μελισσουργός, Μαρία Τσαρούχη, "Δυσλεξία, θεωρητική και εννοιολογική προσέγγιση - Μελέτη περίπτωσης"
- Μαρία Δημακοπούλου, "Στρατηγικές παρεμβάσεις στη δυσλεξία"
- Αντώνης Αθανασάκης, "Αντιλήψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές των εκπαιδευτικών ως προς τους δυσλεξικούς μαθητές"
- Αναστασία Κατσούγκρη, "Ο ρυθμός και η αίσθηση του χρόνου για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες"
- Μαρία Κούτρα, Αλεξάνδρα Μπάτσου, "Μαθησιακές δυσκολίες: θεωρητική προσέγγιση - Μελέτη περίπτωσης"
- Κωνσταντίνος Μπληζιώτης, Γιώργος Παπαναστασίου, "Εφαρμογή λεξιλογικών δραστηριοτήτων με σκοπό την εκμάθηση των μερών του λόγου σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και επέκτασή της στην βελτίωση της ορθογραφίας - Μελέτη περίπτωσης"
- Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, Κωνσταντίνος Κεραμάρης, "Μαθησιακές δυσκολίες στα μαθητικά-δυσαριθμήσια. Διαγνωστικές προσεγγίσεις, πρακτικές ασκήσεις διδακτικών παρεμβάσεων"
- Ιάκωβος Καλαμαρτζής, Κατερίνα Καλαμαρτζή, "Η περιβαλλοντική εκπαίδευση σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες"
- Ελένη Μορφίδη, Ειρήνη Μάμαλη, "Η σύνδεση προφορικού και γραπτού λόγου σε φτωχούς και κανονικούς αναγνώστες"
- Κωνσταντίνος Α. Δαραής, "Η αντιμετώπιση των δυσκολιών επίλυσης μαθηματικών λεκτικών προβλημάτων μέσω της διδασκαλίας αναλυτικών μεθόδων επεξεργασίας και της οργάνωσης των μαθητών σε ομάδες"
- Ειρήνη Καρβέλη, Παναγιώτης Κολτσίδας, Νικόλαος Δεληγιάννης, "Η εκδήλωση της μοναξιάς στο σχολείο σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες"
- Βασιλική Ράπτη, Στάθης Πετράκης, "Αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες"
- Μαρία Ζαχαροπούλου, Βασιλική Ιωαννίδη, "Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για μαθητές με δυσκολίες μάθησης. Ένα διδακτικό παράδειγμα"
- Ζωή Κρόκου, Εμμ. Κολιάδης, "Από τη λέξη... στην πρόταση... στο κείμενο. Ανάπτυξη ενός εργαλείου ανίχνευσης των αναγνωστικών δυσκολιών"

Προβλήματα συμπεριφοράς
- Βασιλική Φελούκα, "Εκφοβισμός / θυματοποίηση μεταξύ μαθητών: εντοπισμός και αντιμετώπιση (εκπαιδευτικές παρεμβάσεις)"
- Ευδοξία Σακελλαροπούλου, "Απείθαρχοι μαθητές στο σχολείο. Η διαταραχή των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον"
- Δημήτρης Αναστασίου, Τρύφων Μαυροπαλιάς, "Επιθετική συμπεριφορά και εκφοβισμός στο σχολείο: τρεις μελέτες περίπτωσης"
- Παναγιώτα Βογιατζόγλου, Ευαγγελία Γαλανάκη, "Η ζωή στη σχολική τάξη των παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς"
- Μαλαμώ Δημητρίου, Λάμπρος Σταύρου, "Τεστ πρώιμης ανίχνευσης της διαταραχής ελλειματικής προσοχής / υπερκινητικότητας παιδιών 4-6 ετών (ΤΕΠ-Υ 4-6)"
- Βασιλική Μάλαμα, "Στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γύρω από το συστηματικό δικτυακό εκφοβισμό (Cyberbulling)"
- Χ. Πασχάλης, Κ. Παπουτσάκη, Μ. Τριβέλα, "Προβλήματα συμπεριφοράς και αυτοαντίληψη σε μαθητές δημοτικού σχολείου"
- Κωνσταντίνα Δ. Κάπαρη, Πήλιος Δ. Σταύρου, "Εκφοβισμός και θυματοποίηση στο γυμνάσιο: ο ρόλος της σχολικής κοινότητας"

Συμπόσιο: Η Διαφοροποιημένη διδασκαλία αφετηρία για ένα σύγχρονο σχολείο

- Αδριανός Γ. Μουταβελής, "Η χαρισματικότητα ως πεδίο εκπαιδευτικής πρόκλησης. Η πρόταση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας"
- Ζωή Κρόκου, "Εναλλακτικές στρατηγικές ανάπτυξης και βελτίωσης της αναγνωστικής κατανόησης"
- Πέτρος Ορφανός, "Η ευελιξία ως βασικό συστατικό της εκπαιδευτικής πράξης στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας"
- Γιάννης Κοσμόπουλος, "Ο συνεργατικός ρόλος των γονιών σχετικά με την υποστήριξη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο σύγχρονο σχολείο".

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας