*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 15,33 €
Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδακτική της τέχνης
Συγγραφή: ·Kerry Freedman ·Douglas G. Boughton ·Julia Marshall ·Fridhelm Klein · Δημοσθένης Κοκκινίδης ·Νίκος Κατσικούδης ·Όλγα Βάσση · Ηλίας Δ. Κούβελας · Αθανάσιος Αλεξανδρίδης ·Τιτίκα Σάλλα - Δοκουμετζίδη ·Ανδρέας Ιωαννίδης · Μάνθος Σαντοριναίος ·Λουίζα Κακίση - Παναγοπούλου · Αντώνης Βάος · Έλλη Α. Τρίμη ·Άντρη Σάββα ·Ουρανία Κούβου ·Στ. Ξένια Αραπάκη ·Δημήτριος Ράτσικας ·Μαριάννα Παυλίδου ·Γιώργος Ταξιαρχόπουλος (Συλλογικό έργο)
Μετάφραση: ·Τιτίκα Σάλλα - Δοκουμετζίδη
Επιμέλεια: ·Τιτίκα Σάλλα - Δοκουμετζίδη
Έκδοση: Νοέμβριος 2011 από "Νήσος"
Σελ.:191 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-9535-10-0
Θέμα: "Τέχνη - Σπουδή και διδασκαλία"
Η καταιγιστική εισβολή των εικόνων στη ζωή μας έχει καταλυτικές επιπτώσεις στη διαμόρφωση της σκέψης μας. Η σχεδόν καθολική οπτικοποίηση των κάθε μορφής πληροφοριών αλλά και γνώσεων συνηγορεί σε μια μετατόπιση του σημείου όρασης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων γενικά και της καλλιτεχνικής παιδείας ειδικότερα. Ο όρος οπτικός πολιτισμός, που αφορά στη σύγχρονη τέχνη που παράγεται με πολλά διαφορετικά στοιχεία και μέσα, οδηγεί στην προσέγγισή της από διαφορετικούς δρόμους, συχνά ανοίκειους για μεγάλο αριθμό ατόμων. Ο τρόπος προσέγγισης και κατανόησης των διαφορετικών αυτών παραγωγών είναι αντικείμενο διερεύνησης των προγραμμάτων της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στις μέρες μας. Αντικείμενο αυτού του συλλογικού τόμου είναι η κατάθεση των απόψεων-θέσεων διακεκριμένων πανεπιστημιακών δασκάλων της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης επάνω στα μεταμοντέρνα πολιτιστικά προϊόντα και στους δημιουργούς τους και στον τρόπο που οφείλει να τα διαχειριστεί η εκπαίδευση.
Περιλαμβάνονται τα κείμενα των:
- Kerry Freedman, "Αναδομώντας την καλλιτεχνική εκπαίδευση: Η Αναζήτηση των πνευματικών και συναισθηματικών μονοπατιών στη μάθηση"
- Douglas G. Boughton, "Τα επτά καθοριστικά χαρακτηριστικά μιας προσέγγισης του οπτικού πολιτισμού στην καλλιτεχνική εκπαίδευση"
- Julia Marshall, "Η εικόνα ως γνώση: Οι οπτικές εικόνες στην έρευνα μέσω της τέχνης"
- Fridhelm Klein, "Δυνατότητες ενός πραγματικού διαλόγου. Το σχολείο και το Πανεπιστήμιο (η Ακαδημία Καλών Τεχνών) είναι χώροι μεταφοράς των γλωσσών του καλλιτέχνη"
- Δημοσθένης Κοκκινίδης, "Οπτική αφασία και καλλιέργεια του βλέμματος στο σχολείο"
- Νίκος Κατσικούδης, "Η διδασκαλία της κλασικής τέχνης σήμερα"
- Όλγα Βάσση, "Κατοπρισμοί των πολύμορφων εκφάνσεων του βυζαντινού κόσμου στην τέχνη"
- Ηλίας Κούβελας, "Η φυσιολογία της δημιουργικότητας"
- Αθανάσιος Αλεξανδρίδης, "Από το ίχνος στη μορφή"
- Τιτίκα Σάλλα, "Η μεθοδολογία της διδασκαλίας της τέχνης στην ΑΣΚΤ"
- Ανδρέας Ιωαννίδης, "Σκέψεις για τη διδασκαλία της ιστορίας της τέχνης"
- Μάνθος Σαντοριναίος, "Η σύγχρονη τεχνολογία στη διδακτική της τέχνης"
- Λουίζα Κακίση - Παναγοπούλου, "Η εικαστική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση"
- Αντώνης Βάος, "Από την εκφραστική προσπάθεια στην κατανόηση των οπτικών μορφών. Διερευνώντας αλλά και διερευνώντας τα όρια της παρέμβασης του εκπαιδευτικού της τέχνης"
- Έλλη Τρίμη, Άντρη Σάββα, "Η εις βάθος προσέγγιση στην τέχνη για την προσχολική και σχολική ηλικία. Διαθεματικά προγράμματα και ο ρόλος του εκπαιδευτικού"
- Ουρανία Κούβου, "Διδακτική της τέχνης: Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αθηνών"
- Ξένια Αραπάκη, "Η αναγκαιότητα της διδακτικής και της διδασκαλίας των εικαστικών τεχνών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση"
- Δημήτριος Ράτσικας, "Οπτική διερεύνηση έργων ζωγραφικής και γλυπτικής"
- Μαριάννα Παυλίδου, "Η εικαστική αγωγή στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σύγκριση με το παράδειγμα της Γερμανίας"
- Γιώργος Ταξιαρχόπουλος, "Η εκπαίδευση στην τέχνη με νέα μέσα"
(1999) Ατραπός απουσίας, Ίδμων