*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 24,88 €
Η κοινωνικοποίηση του παιδιού
Μια ψυχοκοινωνιολογική προσέγγιση στα πλαίσια της οικογένειας και του σχολείου
Συγγραφή: · Αθανάσιος Φ. Τσιπλητάρης
Έκδοση: 2011 από "Διάδραση"
Σελ.:324 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-9539-38-6
Θέμα: "Κοινωνικοποίηση (Άνθρωπος)"
"Η Κοινωνικοποίηση του Παιδιού" παραπέμπει στην ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξή του, η οποία περιλαμβάνει τέσσερις βασικές λειτουργίες:
- Την εξέλιξη των κινητικών λειτουργιών
- Την ωρίμανση των αισθητηριακών λειτουργιών
- Την εξέλιξη της γλωσσικής και νοητικής λειτουργίας
- Τη διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς.
Η ομαλή ανάπτυξη αυτών των λειτουργιών συμβάλλει ανάλογα στην κοινωνικοποίηση του παιδιού, σημαντικοί φορείς της οποίας είναι η οικογένεια και το σχολείο, με βασικούς εκπροσώπους τη μάνα και το δάσκαλο αντίστοιχα. Στη μάνα, οι πρώτες επιστημονικές έρευνες προσδίδουν "μυστηριώδεις" κοινωνικοποιητικές ιδιότητες και την θεωρούν αναντικατάστατη για το παιδί. Η έλλειψη της μάνας από το παιδί, το οδηγεί στην παραμάνα ή το ίδρυμα, με αποτέλεσμα αυτό να προσβάλλεται από "κατάθλιψη" ή "ιδρυματισμό", σύνδρομα που αναστέλλουν την ψυχοσωματική και κοινωνική ανάπτυξή του.
Οι νεότερες έρευνες υποστηρίζουν ότι, παράλληλα με τη μάνα, το παιδί κοινωνικοποιείται καλύτερα και με άλλα πρόσωπα επαφής, αρκεί αυτά να διακρίνονται για την ποιότητα και την καταλληλότητά τους.
Η κατάθλιψη και ο ιδρυματισμός αποδίδονται όχι αποκλειστικά στη μητρική έλλειψη, αλλά κυρίως στην αισθητηριακή, τη συναισθηματική και την κοινωνικο-οικονομική αποστέρηση. Όταν η παραμάνα και το ίδρυμα πληρούν τους όρους που εξασφαλίζουν τις παραπάνω προϋποθέσεις, τότε το παιδί όχι μόνο δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο, αλλά κοινωνικοποιείται καλύτερα.
Στο σχολείο, η κοινωνικοποίηση του παιδιού προσλαμβάνει νέα ψυχοσωματικά στοιχεία και πνευματικές ιδιότητες. Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η "κατάκτηση" αυτών των στοιχείων, επιστημονικά ερμηνεύεται σε μια διπολική διάσταση: Από τη μια υποστηρίζεται ότι η κοινωνικοποίηση του παιδιού γίνεται "αναπαραγωγικά", ενώ από την άλλη, ότι αυτή συγκροτείται "διαλεκτικά" και έτσι αναπτύσσεται η πρόοδος και ο πολιτισμός.
Το σύγγραμα αυτό απευθύνεται στους φοιτητές και τις φοιτήτριες, στους γονείς και τους δασκάλους, και κυρίως στον καθένα που ενδιαφέρεται για τον εαυτόν του και το παιδί.
(2011) Δέκα παραδείγματα μεθοδολογίας επιστημονικής έρευνας, Διάδραση
(2010) Εικαστικά Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη δημοτικού, Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (Ο.Ε.Δ.Β.)
(2008) Εικαστικά Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη δημοτικού, Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (Ο.Ε.Δ.Β.)
(2006) Δέκα παραδείγματα μεθοδολογίας επιστημονικής έρευνας, Ατραπός
(2003) Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα, Ατραπός
(2002) Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα, Ατραπός
(2001) Η κοινωνικοποίηση του παιδιού, Ατραπός
(1998) Ψυχοκοινωνιολογία της σχολικής τάξης, Ιδιωτική Έκδοση