*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Το φεστιβάλ του θανάτου

Τρεις νουβέλες και ένα διήγημα


Συγγραφή: · Γιάννης Μαρής
Έκδοση: Ιούλιος 2019 από "Άγρα"
Σελ.:384 Σκληρό εξώφυλλο, ISBN: 978-960-505-389-


Θέμα: "Αστυνομική λογοτεχνία"


Μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο είχαν γίνει πράγματα που επιφανειακώς φαινόντουσαν άσχετα και που
είχαν έναν κοινό σύνδεσμο. Ένας θάνατος. Ο Ελβετός είχε σκοτωθεί από το αυτοκίνητο και τον σωφέρ
του Ράινερ. Μια κλοπή. Χωρίς να κλαπεί τίποτε. Μια γυναίκα που φοβόταν. Και η γυναίκα είχε ραντεβού
με τον φίλο του Ράινερ. Πίσω από όλα αυτά τα επιφανειακώς άσχετα γεγονότα υπήρχε πάντοτε η σκιά
του Γερμανού. Το τρίγωνο αποκτούσε την τρίτη του πλευρά.
Για πρώτη φορά άρχισα να σκέπτομαι στα σοβαρά πως το δυστύχημα μπορούσε να είναι μια δολοφονία.
Αλλά γιατί; Τι ζητούσαν αυτοί οι τέσσερις τόσο διαφορετικοί άνθρωποι – ο Ράινερ, η χήρα, ο Μοντάν κι ο
Μεξικανός– στο Ναύπλιο ; Τί τους ένωνε και τι τους χώριζε ; Έπρεπε να ’ναι κάτι πολύ σοβαρό ώστε να
φτάσει ώς το θάνατο.
TΡΕΙΣ ΝΟΥΒΕΛΕΣ ΚAI EΝΑ ΔΙΗΓΗΜΑ του Γιάννη Μαρή, όλα ανέκδοτα έως σήμερα σε βιβλίο,
προσφέρουν στον αναγνώστη ένα ΜΙΚΡΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΜΑΡΗ, με τα θέματα, τους χαρακτήρες και την
πλοκή των λαϊκών ιστοριών του.
Είναι όλα δημοσιευμένα για πρώτη φορά σε εφημερίδες και περιοδικά μεταξύ του 1960 και του 1962,
μιας πολύ παραγωγικής τριετίας του συγγραφέα.
Το Φεστιβάλ του θανάτου διαδραματίζεται με φόντο το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, το Ναύπλιο και
το Μπούρτζι. Ο πρωταγωνιστής, alter ego του Μαρή, που έχει « γράψει κάμποσα σενάρια με
αξιοθαύμαστη εμπορική επιτυχία » και παρακολουθεί τα γυρίσματα μιας ταινίας για την οποία έχει
γράψει το σενάριο, κάνοντας διάλειμμα από τη δημοσιογραφική δουλειά του, εμπλέκεται σε μια
ιστορία φόνου, απαγωγών και αναζήτησης κρυμμένου θησαυρού των Εβραίων της Κατοχής στην
Ελλάδα, θέμα που συχνά έχει απασχολήσει τον συγγραφέα.
Ο Μαρής είναι ίσως ο πρώτος συγγραφέας που πρώιμα ασχολείται με αυτά τα ζητήματα στην
Ελλάδα.
Το διήγημα Δωμάτιο Νο 11 παρουσιάζει έναν δημοσιογράφο, μια καυτή μέρα του Αυγούστου στον
Θεσσαλικό κάμπο, που διανυκτερεύει στο « στοιχειωμένο» δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Είναι γραμμένο
στο ύφος των διηγημάτων τρόμου και υπερφυσικού του 19ου αιώνα – αποτελώντας κάπως εξαίρεση
στη θεματική του Μαρή
Το Τελευταίο καλοκαίρι είναι μια εκτενής νουβέλα στο μέγεθος μικρού μυθιστορήματος. Εδώ
παρουσιάζεται ο παθιασμένος έρωτας ενός γοητευτικού, ώριμου, πετυχημένου γιατρού με μια κατά
πολύ νεότερή του ακροβάτισσα και η αναμενόμενη δραματική εξέλιξή του. « Σύγχρονο κοινωνικό
αθηναϊκό μυθιστόρημα » αναγράφεται στη δημοσίευσή του.
Ο Τρίτος δρόμος κλείνει τον τόμο με μια ιστορία πλαστοπροσωπίας –συχνό μοτίβο στον Μαρή–,
σκηνοθετημένου φόνου και εκβιασμού.
Η έκδοση συνοδεύεται από εικονογραφήσεις της εποχής των πρώτων δημοσιεύσεων στις εφημερίδες
και τα περιοδικά από τον Φ. Δελλή και τον Μ. Γάλλια, καθώς και από εισαγωγή του Ανδρέα
Αποστολίδη.
*
Ο κόσμος του Γιάννη Μαρή, όπως τον αποδελτίωσε ο Α. Αποστολίδης στο
ομότιτλο βιβλίο του και τον περιέγραψε εύστοχα ο Βασίλης Βασιλικός στις «
Δέκα συνιστώσες στο έργο του Γιάννη Μαρή », είναι πλήρης κοινωνικών
αντιθέσεων και εσωτερικών συγκρούσεων, με ίντριγκες και πάθη,
πλαστοπροσωπίες και ένοχα μυστικά, αλλά και με κλισέ, εξιδανικεύσεις και
στερεότυπα : μικροαστισμός κατά κοσμοπολιτισμού, εντιμότητα –κυρίως στο
πρόσωπο του αστυνόμου Μπέκα– κατά δολιότητας, ταπεινά ελατήρια
εναντίον αξιοπρέπειας, σκαμπρόζικα κορίτσια και λουσάτες (« πολυτελείς ») γυναίκες στη
νεοελληνική εκδοχή της femme fatale, ζιγκολό και αρριβίστες κατά νοικοκυραίων η νόμιμων
κληρονόμων, νεανικοί έρωτες, αλλά και έντονα ερωτικά πάθη σε ξένες κρεβατοκάμαρες η σε θερινές
διαμονές (συχνά με « σκοποφιλική », ηδονοβλεπτική ματιά), καθημερινοί άνθρωποι καθώς
εμπλέκονται από σύμπτωση η από πρόσκαιρη « αδιαθεσία » σε σκοτεινές υποθέσεις που εξελίσσονται
σε κοσμοπολίτικα μέρη, ενίοτε με φόντο την Κατοχή η την τύχη των Εβραίων, λαϊκοί τύποι και
φιλήδονες στάρλετ που διαταράσσουν τη συχνά ανιαρή καθημερινότητα κάποιων ανυποψίαστων, «
μάτσο » άντρες, ομοφυλόφιλοι και «πεταλούδες της νύχτας », αλλά και χίππυς αργότερα, πρόσωπα
και χαρακτήρες που συνθέτουν τη μεταπολεμική, πρωτίστως αθηναϊκή, « καλή κοινωνία » και τον «
υπόκοσμό » της.
– ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ

(2023) Μπούμεραγκ, Άγρα

(2023) Το χαμόγελο της Πυθίας, Άγρα

(2023) Διακοπές στη Μύκονο, Άγρα

(2022) Το μυστικό του άσπρου βράχου, Άγρα

(2022) Περιπέτεια στο Άγιον Όρος, Άγρα

(2022) Το κόκκινο βάζο, Άγρα

(2022) Το κόκκινο βάζο, Άγρα

(2022) Ο δολοφόνος φορούσε σμόκιν , Άγρα

(2022) Η εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη, Άγρα

(2022) Η εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη, Άγρα

(2021) Τα χέρια της Αφροδίτης, Άγρα

(2020) Σονάτα υπό το σεληνόφως, Άγρα

(2016) Ο Γιάννης Μαρής για την υπόθεση Πολκ. Ποιος σκότωσε τον Πολκ;, Άγρα

(2016) Το τέλος του δρόμου, Άγρα

(2015) Το τρένο των 9.45, Άγρα

(2014) Η Τελευταία Νύχτα, Άγρα

(2013) Ίλιγγος, Άγρα

(2013) Τα χέρια της Αφροδίτης, Άγρα

(2012) Η κυρία της νύχτας, Άγρα

(2012) Ο 13ος επιβάτης, Άγρα

(2010) Έγκλημα στη Μύκονο, Σκάι

(2003) Έξι εβδομάδες στις ανατολικές χώρες, Ατλαντίς

(2000) Κουαρτέτο, Ατλαντίς

(2000) Επιχείρηση εκδίκηση, Ατλαντίς

(2000) Χωρίς ταυτότητα, Ατλαντίς

(2000) Αύριο και για πάντα, Ατλαντίς

(1999) Μπούμεραγκ, Ατλαντίς

(1999) Έγκλημα στο Κολωνάκι, Ατλαντίς

(1999) Το καλοκαίρι του φόβου, Ατλαντίς

(1999) Η εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη, Ατλαντίς

(1999) Ζήτημα ζωής και θανάτου, Ατλαντίς

(1998) Ο τέταρτος ύποπτος. Η κυρία της καμπίνας 17. Μια νύχτα πρωτοχρονιάς., Ατλαντίς

(1998) Το μεγάλο παιχνίδι, Ατλαντίς

(1998) Χωρίς τίτλο. Ένας ξένος στην πόλη. Γράμμα χωρίς αποστολέα., Ατλαντίς

(1998) Ιδιωτική υπόθεση, Ατλαντίς

(1998) Ταξίδι χωρίς γυρισμό, Ατλαντίς

(1998) Σκληρό παιχνίδι, Ατλαντίς

(1998) Σκοτεινό μεσημέρι. Πλοίο χωρίς επιβάτες., Ατλαντίς

(1998) Μωρό μου, Ατλαντίς

(1998) Περίπτωσις Χ. Ένα γράμμα στο ταξί., Ατλαντίς

(1998) Υποψίες, Ατλαντίς

(1990) Το χαμόγελο της Πυθίας, Ατλαντίς

(1990) Απαγωγή, Ατλαντίς

(1990) Ο δολοφόνος φορούσε σμόκιν, Ατλαντίς

(1990) Εκείνη τη νύχτα, Ατλαντίς

(1990) Έγκλημα στη Μύκονο, Ατλαντίς

(1990) Ιντερμέτζο, Ατλαντίς

(1990) Η τρίτη αλήθεια, Ατλαντίς

(1990) Νυχτερινό τηλεφώνημα, Ατλαντίς

(1990) Αυτόπτης μάρτυς, Ατλαντίς

(1990) Μια γυναίκα από το παρελθόν, Ατλαντίς

(1990) Αμφιβολίες, Ατλαντίς

(1990) Ο θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα, Ατλαντίς

(1990) Το μυστικό του Άσπρου Βράχου, Ατλαντίς

(1990) Επικίνδυνο καλοκαίρι, Ατλαντίς

(1990) Περιπέτεια στο Άγιο Όρος, Ατλαντίς

(1990) Περιπέτεια, Ατλαντίς

(1990) Το χαμόγελο της Σφίγγας, Ατλαντίς

(1990) Έγκλημα στα παρασκήνια, Ατλαντίς

(1990) Η μελωδία του θανάτου, Ατλαντίς

(1990) Υπόθεση εκβιασμού, Ατλαντίς

(1990) Διακοπές στη Μύκονο, Ατλαντίς

(1990) Αυστηρώς προσωπικόν, Ατλαντίς

() Ζήτημα εμπιστοσύνης, Ατλαντίς

() Επιχείρηση ουράνιο τόξο, Ατλαντίς

() Περίπτωση ανάγκης, Ατλαντίς

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας