
*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 10,50 €
Χώροι του ανοίκειου
Η Ποιητική του Αντρέι Ταρκόφσκι
Συγγραφή: ·Αλετράς Άγγελος
Έκδοση: Σεπτέμβριος 2020 από "Νήσος"
Σελ.:278 Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 978905891213
Θέμα: "Κινηματογράφος - Ερμηνεία και Κριτική"
Εισαγωγή
ΤΟ ΑΝΟΙΚΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ
Εντοπίζοντας το ανοίκειο στην κινηματογραφική ποιητική του Αντρέι Ταρκόφσκι
Εισαγωγικά
Βασικές αρχές της αφηγηματικής κατασκευής
Το ζήτημα του κινηματογραφικού χρόνου: Ο αποτυπωμένος χρόνος του Ταρκόφσκι και ο κατασκευασμένος χρόνος του Αϊζενστάιν
Η ανοικείωση ως καλλιτεχνικός μηχανισμός
Ο Ταρκόφσκι και το ζήτημα του ρεαλισμού
Προς μια ποιητική του ανοίκειου
Χωρικότητες του ανοίκειου στον κινηματογράφο του Αντρέι Ταρκόφσκι
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΟΙΚΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΙ ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ
Σολάρις
Εισαγωγικά
Χωρικότητες της αναλογίας: Η Γη και ο πλανήτης Σολάρις
Χωρικότητες της επιστροφής και του διπλασιασμού: Το ομοίωμα ως ανοίκειο
Χωρικότητες της ασυνέχειας
Η τελική σκηνή του Σολάρις: Επιστροφή ή φαντασίωση επιστροφής;
Καθρέφτης
Εισαγωγικά
Η κάθετη ποιητική στιγμή και η χωροποίηση του χρόνου
Χωρικότητες της παραλλαγής
Χωρικότητες του διπλασιασμού: Ο Καθρέφτης και οι καθρεφτισμοί του
Η τελική σεκάνς του Καθρέφτη: Ο κινηματογραφικός χώρος ως καθρέφτης
Στάλκερ
Εισαγωγικά
Η ανοίκεια χωρικότητα της Ζώνης
Χωρικότητες της ενσάρκωσης: Περπατώντας (σ)τη Ζώνη
Χωρικότητες της απόσπασης και της παραλλαγής
Η ποιητική του χώρου μέσα στη Ζώνη
Η επιστροφή των τριών χαρακτήρων και το κλείσιμο του Στάλκερ
Νοσταλγία
Εισαγωγικά
Χωρικότητες της αναλογίας: Το παρόν της Ιταλίας και το παρελθόν της Ρωσίας
Το ξένο που γίνεται οικείο: Η ανοίκεια πρακτική της μετάφρασης
Γεφυρώνοντας τις αποστάσεις: Χωρικότητες της συνέχειας και της ασυνέχειας
Χωρικότητες του διπλασιασμού: Ο Αντρέι και ο Ντομένικο ως κατοπτρικοί χαρακτήρες
Χωρικότητες της φθοράς: Τα ερείπια της Νοσταλγίας
Το τελικό πλάνο της Νοσταλγίας
Θυσία
Εισαγωγικά
Χωρικότητες της αναλογίας
Χωρικότητες της απόσπασης και της ενσάρκωσης
Χωρικότητες της ασυνέχειας: Η ανοίκεια γεωγραφία του χώρου στο σπίτι του Αλεξάντερ
Χωρικότητες της επιστροφής: Ο Όττο διηγείται την ανοίκεια ιστορία με τη φωτογραφία του νεκρού στρατιώτη
Χωρικότητες του διπλασιασμού: Η μικρογραφία του σπιτιού και η είσοδος του παραισθησιακού στο πραγματικό
Η ανοικειότητα του κεντρικού μέρους της Θυσίας: Όνειρο ή πραγματικότητα;
Η επόμενη ημέρα και το κλείσιμο της Θυσίας
ΑΝΑΝΕΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΛΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ
Επίλογος - Συμπεράσματα
Βιβλιογραφία