*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Η ειδική συμπεριληπτική εκπαίδευση 2027

Η ελκυστική εκδίπλωσή της στο νέο ψηφιακό σχολείο με ψηφιακούς πρωταθλητές


Συγγραφή: · Δημήτρης Π. Στασινός
Έκδοση: Σεπτέμβριος 2020 από "Εκδόσεις Παπαζήση"
Σελ.:600 Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 978-960-02-3593-7


Θέμα: "Εκπαίδευση" "Ειδική αγωγή"

Η προγραμματική θέσπιση και λειτουργία ΕΝΟΣ σχολείου, του σχολείου της γειτονιάς, για το ΣΥΝΟΛΟ των μαθητών χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς είναι το ζητούμενο της νέας εποχής. Δηλαδή η λειτουργία ενός σχολείου που να είναι Δημοκρατικό, Ανθρώπινο, Κοινωνικό, Ελεύθερο, Φιλικό και Ευέλικτο με Πολυ­πολιτισμική και Ψηφιακή κουλτούρα. Πρωταγωνιστής του πρέπει να είναι ο Μαθητής ο οποίος θα παρίσταται όχι μόνο ως προσκεκλημένος θεατής αλλά και ως συνεργός (συμμέτοχος) στο επίκεντρο των ραγδαία σημειούμενων αλλαγών στην εκπαίδευση και το καθημερινό συγκείμενο γενικότερα. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για ΕΝΑ σχολείο που καλείται να παρέχει ενιαία εκπαίδευση στο ΣΥΝΟΛΟ των μαθητών (παιδιών και εφήβων) σε μια αναπτυσσό­μενη ψηφιακή Ελλάδα, να είναι ανοικτό στην τοπική κοινωνία και να εμφορείται από έξυπνες ιδέες και κατακτή­σεις της επιστήμης προσβλέποντας στην πρόσκτηση δεξιοτήτων και διευρυμένης γνώσης εκ μέρους του μαθητή. Και τούτο με τη συστηματική παροχή Συμπεριληπτικής ή Ολικής Εκπαίδευσης (Inclusive Education). Ο λόγος για ΕΝΑ σχολείο που (θα) διέπεται από το σεβασμό και τη διακονία της διαφορετικότητας των μαθητών. Μια τέτοια μετεξέλιξη του σύγχρονου ελληνικού σχολείου συνάδει άλλωστε με τη Διακήρυξη της Σαλαμάνκα στην Ισπανία για ισότιμη εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μια Διακήρυξη που προέκυψε σε παγκόσμιο forum 300 και πλέον συνέδρων από 92 χώρες και 25 διεθνείς οργανισμούς κατά την εκπνοή περίπου του προη­γούμενου αιώνα (1994) και υπό την αιγίδα της UNESCO. Η έμφαση των επιχειρούμενων (και ατυχώς ατελέσφο­ρων ως τώρα) μεταρρυθμιστικών εγχειρημάτων στην εκπαίδευση σε κάθε κοινωνικο-οικονομικά αναπτυγμένη (και αναπτυσσόμενη) χώρα, επομένως και στην Ελλάδα και στην Κύπρο, (πρέπει να) εστιάζεται στον καθορισμό μιας «global agenda» φιλόδοξων δράσεων κάθε εκπαιδευτικού στο νέο σχολείο για ποιοτική αναβάθμιση του πολυσχιδούς του έργου (διδακτικού και υποστηρικτικού). Η οικεία επενέργειά του θα (πρέπει να) στοχεύει ει­δικότερα στην ψυχοκοινωνική ολοκλήρωση κάθε μαθητή χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συνδεόμενων με τη νέα εποχή της μαγικής εικόνας, της γνώσης και της (υπερ)πληροφορίας.
Η Ειδική Εκπαίδευση στην κοινωνία του 21ου αιώνα συμπυκνώνει ένα επιμελώς σχεδιασμένο σύστημα ποι­κίλων τεχνικών και προσεγγίσεων που έχουν χαρακτήρα σύνθετο, κοινωνικό, φιλοσοφικό, εννοιολογικό και διδακτικο-υποστηρικτικό. Αποσκοπεί δηλαδή στην ολόπλευρη στήριξη ΟΛΩΝ των παιδιών και των εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διασφαλίζοντας τη φοίτησή τους στο γενικό (κοινό) σχολείο της γειτονιάς τους και ενδυναμώνοντας την κοινωνική συναλλαγή τους με συνομηλίκους και τους γνώριμους φίλους.
Η παρούσα εκ νέου αναθεωρημένη πραγματεία εστιαζόμενη στην Ειδική Εκπαίδευση συνθέτει ένα φιλόδοξο εγχείρημα του είδους του. Στοχεύει σε μια συστηματική και πολλαπλή ανάγνωση και εμβάθυνση –κλινική, ψυχο­λογική, διδακτική, υποστηρικτική, ερευνητική και αυτοπεριγραφική– του συνόλου των ομάδων που συγκροτούν τα παιδιά και οι έφηβοι με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το οικείο εγχείρημα τοποθετείται στη χρονική προοπτι­κή του «2027» γιατί αυτή εκλαμβάνεται ως σημαντικό προγραμματικό ορόσημο στο οποίο απολήγει το πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο Aναφοράς της διευρυμένης Ευρωπαϊκής Ένωσης (2021-2027).
Απώτερος στόχος μιας τέτοιας προσπάθειας είναι να καταστεί κυρίαρχη η αντίληψη και η πρακτική στην ερευ­νητική και εκπαιδευτική πλατφόρμα των επιστημόνων και λοιπών επαγγελματιών στήριξης στον οικείο χώρο για ΜΙΑ και μόνο παρεχόμενη εκπαίδευση και για ΕΝΑ σχολείο που θα είναι στη φύση του ψηφιακό και πλήρως εξο­πλισμένο απευθυνόμενο με αποτελεσματικότητα στις ποικίλες ανάγκες του κάθε μαθητή. Σε μια τέτοια πλατφόρμα δραστηριοποιούμενος ο σημερινός και υποψιασμένος εκπαιδευτικός θα πρέπει να εκλαμβάνει ως ΠΡΟΚΛΗΣΗ τη φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο και να θεωρεί ελκυστική την ενασχόλησή του με το ΣΥΝΟ­ΛΟ των μαθητών της τάξης του σχεδιάζοντας μια «global agenda δράσεων» και προσβλέποντας στη διαφορετικό­τητα του καθενός. Θα αρχίσει έτσι να αναδύεται μια άλλη σχολική κουλτούρα στο καθημερινό συγκείμενο αντάξια της λεπτοφυούς και ιδιοσυστασιακής φύσης του παιδιού και του εφήβου. Και τούτο σε πείσμονα αντιπαράθεση με την παρατεινόμενη δυσοίωνη κοινωνικο-οικονομική και πολιτική συγκυρία της νέας εποχής που επιβαρύνεται τελευταία με την εντεινόμενη προσφυγική-μεταναστευτική έκρηξη στο ευρωπαϊκό συγκείμενο.

(2024) Η ειδική εκπαίδευση & συμπερίληψη 2027. Πολύγλωσσα σχολικά περιβάλλοντα & σοβαρές, πολλαπλές αναπηρίες/δυσκολίες, Εκδόσεις Παπαζήση

(2022) Αυτισμός, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2020) Η ειδική εκπαίδευση 2027 Plus, Εκδόσεις Παπαζήση

(2020) Ψυχοπαθολογία του λόγου και της γλώσσας, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2011) Εισαγωγή στις επιστήμες αγωγής, Γρηγόρη

(2011) Εισαγωγή στις επιστήμες αγωγής, Γρηγόρη

(2009) Ψυχολογία του λόγου και της γλώσσας, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2003) Δυσλεξία και σχολείο, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2003) Αυτισμός, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2001) Η ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(1999) Μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού και του εφήβου, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας