*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 11,13 €
Μάθηση και κοινωνία
Η εκπαίδευση στις θεωρίες της γνωστικής ανάπτυξης
Συγγραφή: · Γιάννης Δ. Παπαμιχαήλ
Έκδοση: Οκτώβριος 2003 από "Οδυσσέας"
Σελ.:319 (21χ14), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-210-014-1
Θέμα: "Παιδαγωγική ψυχολογία " "Μάθηση - Ψυχολογία" "Ψυχολογία, Γνωστική"
Στις επιστήμες του ανθρώπου, η σχέση μεταξύ της μάθησης και της γνωστικής ανάπτυξης, οι υποθέσεις που αφορούν τη θεμελίωση της νόησης στη "γλώσσα" ή το αντίστροφο ή, ακόμα, οι μελέτες που ασχολούνται με τις διαδικασίες της συγκρότησης και της οικοδόμησης των προεννοιολογικών εμπειριών του παιδιού, θέτουν πάντα ορισμένα μεθοδολογικά (ίσως και φιλοσοφικά) προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά, στο μέτρο που δεν επισημαίνονται ή δεν αναλύονται επαρκώς, δημιουργούν μεγάλες δυσκολίες κατανόησης του τι "διακυβεύεται" στην επιστημονική και επαγγελματική πρακτική των ψυχολόγων ή των εκπαιδευτικών μέσα από την υιοθέτηση των διαφόρων μοντέλων ανάλυσης της συγκρότησης των γνώσεων.
Το βιβλίο αυτό επιχειρεί να επισημάνει συνοπτικά, αλλά με κριτικό πνεύμα, τις διανοητικές και μεθοδολογικές "βάσεις" των σύγχρονων ψυχολογικών και ψυχο-κοινωνικών προσεγγίσεων της μάθησης και των βιωμάτων (σωματικών και συμβολικών) των ανθρώπινων όντων.
Το ίδιο ίσως ερώτημα που αναδεικνύεται από αυτούς τους προβληματισμούς είναι: ποιο είναι το αντικείμενο έρευνας μιας ψυχολογίας της γνώσης και της γνωστικής ανάπτυξης; Πώς μπορούμε να ορίσουμε το "υποκείμενο" στα πλαίσια μιας ψυχολογίας που δεν απορρίπτει την ένταξή της στις κοινωνικές επιστήμες, ούτε τον ρόλο της ιστορίας στη διαμόρφωση και στην εξέλιξη των φαινομένων που μελετά;
(2010) Τέλος εποχής, Πεδίο
(2009) Δεκέμβρης, Πεδίο
(2007) Πολιτικές ανεπάρκειες και κοινωνικές ψευδαισθήσεις στα ζητήματα της παιδείας, Antilogos
(2005) Αυτοκρατορία και συνειδήσεις, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
(2005) Μη κυβερνητικές οργανώσεις και κυρίαρχη πολιτική, The Monthly Review Imprint
(2001) Εξατομίκευση και παγκοσμιοποίηση, University Studio Press
(2001) Εξατομίκευση και παγκοσμιοποίηση, University Studio Press
(1999) Πανελλήνια έρευνα αναγνωστικής συμπεριφοράς, Εθνικό Κέντρο Βιβλίου
(1994) Κοινωνιο-γνωστική προσέγγιση και διδακτικές διαδικασίες της μάθησης των φυσικών και λογικο-μαθηματικών εννοιών στο σχολείο, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
(1987) Η κοινωνική ανάπτυξη της νοημοσύνης, Εκδόσεις Πατάκη