*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Σάτιρα φιλοσοφίας και φιλοσοφούντων

Βίων πράσις, Αναβιούντες ή Αλιεύς, Συμπόσιον ή Λαπίθαι, Δραπέται, Νεκρικοί διάλογοι 4 & 6


Συγγραφή: · Λουκιανός ο Σαμοσατεύς
Μετάφραση: · Δημήτριος Α. Χρηστίδης
Υπεύθυνος Σειράς: ·Κωνσταντίνος Ζήτρος · Δημήτριος Δ. Λυπουρλής · Ιωάννης Σ. Χριστοδούλου
Έκδοση: Φεβρουάριος 2005 από "Ζήτρος"
Σελ.:504 (19χ13), Σκληρό εξώφυλλο, ISBN: 960-8437-33-4


Θέμα: "Ελληνική γραμματεία, Αρχαία" "Φιλοσοφία, Αρχαία ελληνική - Ερμηνεία και κριτική"

Ο δεύτερος τόμος του Λουκιανού, που είναι ο 65ος στην σειρά "Αρχαίοι Συγγραφείς" των Εκδόσεων ΖΗΤΡΟΣ, περιλαμβάνει τα λουκιάνεια έργα που έχουν ως κύριο θέμα τη "Σάτιρα φιλοσοφίας και φιλοσοφούντων": "Βίων πράσις", "Αναβιούντες ή Αλιεύς", "Συμπόσιον ή Λαπίθαι", "Δραπέται", και δύο "Νεκρικούς διαλόγους" (4 και 6) στους οποίους διακωμωδούνται φιλόσοφοι. Προηγείται μια εισαγωγή, όπου παρουσιάζεται η κατάσταση της φιλοσοφίας κατά τον δεύτερο μεταχριστιανικό αιώνα, οι διάφορες απόψεις που υποστηρίχτηκαν για τη σχέση του Λουκιανού με τη φιλοσοφία, καθώς και η αντιμετώπιση των φιλοσόφων στα λουκιάνεια έργα.
Ο διάλογος "Βίων πράσις" διαδραματίζεται με σκηνικό ένα σκλαβοπάζαρο, στο οποίο ο Δίας, με τη βοήθεια του Ερμή, παρουσιάζει για πούλημα τους εκπροσώπους των σημαντικότερων φιλοσοφικών επιλογών της εποχής του Λουκιανού. Ο ενδιαφερόμενος αγοραστής έχει τη δυνατότητα να κάνει ερωτήσεις στον πωλούμενο φιλόσοφο σχετικά με τις γνώσεις και τις ικανότητές του, και μέσα από τη συζήτηση που ακολουθεί ο κάθε φιλόσοφος έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει τις απόψεις του και τις βασικές αρχές της διδασκαλίας του.
Στον διάλογο "Αναβιούντες ή Αλιεύς" οι φιλόσοφοι που εκτέθηκαν για πούλημα στο "Βίων πράσις" επιστρέφουν προσωρινά στη ζωή, για να τιμωρήσουν τον Λουκιανό, που τόλμησε να τους παρουσιάσει με τόσο υποτιμητικό τρόπο. Ο κατηγορούμενος συγγραφέας ζητά να δικαστεί από τη Φιλοσοφία, αλλά και από τους ίδιους τους κατηγόρους του. Στη δίκη τονίζει πως η κριτική του δεν στρεφόταν εναντίον των αρχαίων φιλοσόφων που ίδρυσαν τις επιμέρους σχολές, αλλά εναντίον των σύγχρονών του ψευτοφιλοσόφων, που με τη συμπεριφορά τους ντρόπιαζαν τις φιλοσοφικές επιλογές τις οποίες υποστήριζαν πως εκπροσωπούν.
Το "Συμπόσιον ή Λαπίθαι" αποτελεί την οξύτερη διακωμώδηση και κριτική του Λουκιανού για τη συμπεριφορά των σύγχρονών του φιλοσόφων. Πρόκειται για διήγηση των γεγονότων που διαδραματίστηκαν σε ένα γαμήλιο συμπόσιο, όπου είχαν προσκληθεί και πολλοί φιλόσοφοι, οι οποίοι συγκρούστηκαν μεταξύ τους και χειροδίκησαν με εξαιρετική αγένεια, απρέπεια και ανοησία, παρουσιάζοντας συμπεριφορά εντελώς αντίθετη από τη διδασκαλία τους.
Στον διάλογο "Δραπέται" η Φιλοσοφία διεκτραγωδεί στον Δία τα παθήματά της από τους ψευτοφιλοσόφους, που νοιάζονται μόνο για προσωπική καλοπέραση, συγκέντρωση χρημάτων, και κοινωνική προβολή και καταξίωση. Ο Δίας αποφασίζει να στείλει στη γη τον Ερμή, τον Ηρακλή και τη Φιλοσοφία, για να εντοπίσουν και να τιμωρήσουν αυστηρά τους ψευτοφιλοσόφους.

(2016) Μένανδρος: Η ασπίδα. Λουκιανός: Συμπόσιο ή Λάπιθες, Το Ροδακιό

(2012) Ανθολόγιο θεατρικών μονολόγων: Αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς, Φίλντισι

(2011) Συμποτικά και σκωπτικά επιγράμματα, Επικαιρότητα

(2011) Επιγράμματα συλλογής Πλανούδη, Επικαιρότητα

(2011) Προτρεπτικά επιγράμματα, Επικαιρότητα

(2009) Λουκιανός: Πατρίδος εγκώμιον, CreateSpace

(2008) Ποδάγρα, Δαίδαλος Ι. Ζαχαρόπουλος

(2006) Αληθινή ιστορία, Αίολος

(2006) Αρχαία συνταγή: Ηρόδοτος, Ηράκλειτος, Λουκιανός, Κέδρος

(2005) Αλέξανδρος ή Ο ψευδομάντης. Μοντανός ο ψευδοπροφήτης, Άγρα

(2004) Φιλοψευδής ή Απιστών, Εκδόσεις Πατάκη

(2003) Λουκιανού διάλογοι, Σοκόλη - Κουλεδάκη

(2002) Σάτιρα θανάτου και Κάτω Κόσμου, Ζήτρος

(2002) Ταξίδι στο φεγγάρι, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2001) Λουκιανού νεκρικοί και εταιρικοί διάλογοι, Ωκεανίδα

(2001) Προς τον απαίδευτον και πολλά βιβλία ωνούμενον, Παρασκήνιο

(2000) Μεταγραφές, Ίκαρος

(1999) Δημοπρασία φιλοσόφων, Άγρα

(1999) Περί αιρέσεων ή Ερμότιμος, Θύραθεν

(1999) Μία αληθινή ιστορία, Ιδεοθέατρον

(1998) Φιλοψευδής ή Απιστών, Εκδόσεις Πατάκη

(1998) Δύο φορές κατηγορούμενος ή δικαστήρια, Δωδώνη Εκδοτική ΕΠΕ

(1997) Πως δει ιστορίαν συγγράφειν, Καρδαμίτσα

(1997) Δις κατηγορούμενος, Ακαδημία Αθηνών

(1995) Λουκιανού διάλογοι, Σοκόλη - Κουλεδάκη

(1994) Άπαντα 16, Κάκτος

(1994) Άπαντα 17, Κάκτος

(1994) Άπαντα 14, Κάκτος

(1994) Άπαντα 15, Κάκτος

(1994) Άπαντα 12, Κάκτος

(1994) Άπαντα 11, Κάκτος

(1994) Άπαντα 9, Κάκτος

(1994) Άπαντα 10, Κάκτος

(1994) Άπαντα 13, Κάκτος

(1994) Άπαντα 6, Κάκτος

(1994) Άπαντα 7, Κάκτος

(1994) Άπαντα 8, Κάκτος

(1994) Άπαντα 4, Κάκτος

(1994) Άπαντα 5, Κάκτος

(1994) Άπαντα 1, Κάκτος

(1994) Άπαντα 2, Κάκτος

(1994) Άπαντα 3, Κάκτος

(1993) Ιξίων, Εκδόσεις Καστανιώτη

(1992) Αληθινή ιστορία, Ύψιλον

(1982) Λούκιος ή όνος, Γνώση

(1976) Θαλασσινοί διάλογοι, Ερμής

(1975) Άπαντα 1, Πάπυρος Εκδοτικός Οργανισμός

(1975) Άπαντα 2, Πάπυρος Εκδοτικός Οργανισμός

(1975) Άπαντα 3, Πάπυρος Εκδοτικός Οργανισμός

() Luciani Samosatensis opera, Παπαδήμας Δημ. Ν.

() Luciani Samosatensis opera, Παπαδήμας Δημ. Ν.

() Luciani Samosatensis opera, Παπαδήμας Δημ. Ν.

() Έργα, Δαίδαλος Ι. Ζαχαρόπουλος

() Έργα, Δαίδαλος Ι. Ζαχαρόπουλος

() Λουκιανού άπαντα, Γεωργιάδης - Βιβλιοθήκη των Ελλήνων

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας