*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 17,42 €
Το ελληνικό σχολείο με την αυγή του 21ου αιώνα
Εκπαιδευτικές ανάγκες, προβλήματα και προοπτικές
Συγγραφή: ·Λάουρα Μαράτου - Αλιμπράντη ·Αφροδίτη Τεπέρογλου · Ιωάννα Τσίγκανου
Υπεύθυνος Σειράς: ·Δημήτρης Γ. Τσαούσης
Έκδοση: Νοέμβριος 2006 από "Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός"
Σελ.:405 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-01-1097-2
Θέμα: "Εκπαίδευση - Ελλάς" "Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης"
Το παρόν βιβλίο αναφέρεται στον προβληματισμό και τη σύγχρονη συζήτηση για τις "θετικές διακρίσεις" που διασφαλίζουν την άσκηση μιας εκπαιδευτικής πολιτικής "ίσων ευκαιριών" και την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και παρουσιάζει συνοπτικά τα ευρήματα ευρύτερης έρευνας που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική ευθύνη των συγγραφέων από το ΕΚΚΕ.
Στο πλαίσιο της διερεύνησης και της προσπάθειας εντοπισμού των "περιοχών" της χώρας (δηλαδή των τόπων) που έχουν τις μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και οι οποίες παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά διαρροής και αποτυχίας των μαθητών διαμορφώθηκαν από την ομάδα έργου ειδικοί δείκτες που περιγράφουν και προσδιορίζουν το φαινόμενο της σχολικής διαρροής, της πρόωρης εγκατάλειψης και της σχολικής αποτυχίας. Εξάλλου, ο προσδιορισμός της ειδικής φυσιογνωμίας και ο εντοπισμός των ιδιαιτεροτήτων των ΠΕΠ (Περιοχές Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) ανά νομό, πραγματοποιείται στη βάση γεωγραφικών, κοινωνικών, οικονομικών και εκπαιδευτικών κριτηρίων. Στη συνέχεια αναλύονται τα δεδομένα που προέκυψαν από τις επιτόπιες διερευνήσεις σε δείγμα σχολικών μονάδων ΠΕΠ. Τέλος, με την αναλυτική καταγραφή της φυσιογνωμίας των Σχολείων όλων των βαθμίδων (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) ανά ΠΕΠ, επιχειρείται ο εντοπισμός των ειδικότερων αναγκών και των μεταβλητών (εσωτερικών και εξωτερικών) που διαφοροποιούν τις προϋποθέσεις επιτυχίας ανάμεσα στον μαθητικό πληθυσμό των "υποβαθμισμένων" και των "προνομιούχων" περιοχών και σχολείων προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι εκπαιδευτικές ανισότητες.
Όπως αναφέρει η καθηγήτρια Τζέλλα Σκούρα στον πρόλογο του παρόντος τόμου, "τα ευρήματα που προέκυψαν είναι πολύ πλούσια και αποτυπώνουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα των δημοτικών - γυμνάσιων - λυκείων της χώρας, ενώ αναδεικνύουν το περιεχόμενο και τη λειτουργία αυτής της ίδιας της διδακτικής πράξης".
(2023) Μικρές ερευνητικές διαδρομές στην συλλογική μνήμη, Εκδόσεις Παπαζήση
(2018) Ανιχνεύοντας την κρίση, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
(2016) Το εγκληματικό φαινόμενο στην Ελλάδα σήμερα, Εκδόσεις Παπαζήση
(2010) Όψεις μετανάστευσης και μεταναστευτικής πολιτικής στην Ελλάδα σήμερα, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών
(2009) Η κοινωνιολογία της Σχολής του Σικάγου, Εκδόσεις Παπαζήση
(2008) Ο κύκλος της κακοποίησης, Αρχιπέλαγος
(2008) Σύνδεση εκπαιδευτικής έρευνας και πράξης, Ατραπός
(2007) Πολιτική, κοινωνία, πολίτες, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών
(2004) Εικόνες και αναπαραστάσεις βίας στο ελληνικό σχολείο, Νομική Βιβλιοθήκη
(2002) Οι εγκληματολογικές όψεις του κοινωνικού αποκλεισμού, Νομική Βιβλιοθήκη
(2002) Ναρκωτικά, Νομική Βιβλιοθήκη