*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 31,92 €
Ο ρόλος της εικόνας στα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (1950-2002)
Διδακτική, ιδεολογική και αισθητική λειτουργία των εικόνων
Συγγραφή: · Άγγελος Α. Παληκίδης
Υπεύθυνος Σειράς: · Δημήτρης Χ. Χατζηδήμου · Ελένη Ταρατόρη - Τσαλκατίδου
Έκδοση: Νοέμβριος 2009 από "Κυριακίδη Αφοί"
Σελ.:716 (25χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-467-136-7
Θέμα: "Ιστορία - Σπουδή και διδασκαλία (Μέση)" "Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια"
Το βιβλίο αυτό αποτελεί την πρώτη στην ελληνική βιβλιογραφία συστηματική προσπάθεια μελέτης των πολλαπλών ρόλων που επιτελεί η εικόνα στα σχολικά εγχειρίδια της ιστορίας από το 1950 μέχρι το 2002. Μέσα από μια συνθετική ανάλυση των 504 εικόνων και των 36 συνολικά εγχειριδίων που τυπώθηκαν για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επιχειρείται να συναντηθούν θεμελιώδη ερωτήματα που έχουν να κάνουν α) με τα διδακτικά χαρακτηριστικά των εικόνων και τις δυνατότητες που αυτά προσφέρουν στη διδασκαλία της Ιστορίας, β) με το ιδεολογικό τους περιεχόμενο και τους τρόπους με τους οποίους υπηρετούν την κυρίαρχη ιδεολογία, όπως αυτή μεταβάλλεται στην Ελλάδα της μεταπολεμικής και μεταπολιτευτικής περιόδου και γ) με τις αισθητικές αξίες και τα πρότυπα που προβάλλουν. Στην ανάλυση εφαρμόζεται μια πρωτότυπη ερευνητική μέθοδος. Την εργασία συμπληρώνουν κεφάλαια που αναφέρονται στο πολιτικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο παραγωγής των εγχειριδίων (αναλυτικά προγράμματα, νομοθεσία συγγραφής και έκδοσης) καθώς και στα κεφάλαια Ιστορίας της Τέχνης που εμπεριέχονται σε αυτά.
(2022) Ιστορία-Κοινωνία-Πολιτισμός. Ερευνητικά ζητήματα και προκλήσεις, Σταμούλης Αντ.
(2022) Τέχνη και ιστορική συνείδηση στην Ελλάδα του 19ου αιώνα, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
(2013) Κριτικές προσεγγίσεις του ναζιστικού φαινομένου, Επίκεντρο
(2010) Η θέση της λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ελληνοεκδοτική
(2008) Η διδακτική της ιστορίας στην Ελλάδα και η έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια, Μεταίχμιο