*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 17,17 €
Γραμματισμός, νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση
Όψεις του τοπικού και του παγκόσμιου
Συγγραφή: · Αναστάσιος - Φοίβος Χριστίδης ·Άννα Μίσιου · Mary Kalantzis · Bill Cope ·Carmen Luke ·Wan Sun Eva Law ·Ryuko Kubota · Σωφρόνης Α. Χατζησαββίδης ·Jean - Pierre Jaffré ·Mastin Prinsloo · Δημήτρης Κουτσογιάννης (Συλλογικό έργο)
Επιμέλεια: · Δημήτρης Κουτσογιάννης ·Μαρία Αραποπούλου
Έκδοση: 2009 από "Ζήτη"
Σελ.:261 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-456-190-1
Θέμα: "Εκπαίδευση - Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις" "Εκπαιδευτική τεχνολογία"
Στον τόμο αυτό συζητείται το θέμα του γραμματισμού, των νέων τεχνολογιών και της εκπαίδευσης στη νέα παγκόσμια πραγματικότητα με στόχο την ανάδειξη της πολυφωνικότητας κατά την προσέγγισή του. Μια πολυφωνικότητα που προκύπτει τόσο από τη διαφορετική τοπική εμπειρία και παράδοση όσο και τη διαφορετική επιστημονική και ιδεολογική αφετηρία. Η ισχυρή τοπική, ιδεολογικά και μεθοδολογικά ποικίλη επιστημονική παρουσία υπαγορεύεται όχι τόσο από την ανάγκη για πιο «πολύχρωμη» επιστημονική παραγωγή, αλλά από την ανάγκη της από κοινού αναζήτησης σε σχέση με το «τι πράγματι παίζεται» στη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων και πώς μπορούμε να τη λάβουμε σοβαρά υπόψη στις προτάσεις μας για τη συγκρότηση του νέου σχολείου.
Σε μια προσπάθεια υπέρβασης του παραδοσιακού εγκλωβισμού στα περιορισμένα εθνικά όρια του τοπικού και του σύγχρονου εγκλωβισμού στην περιορισμένη προσέγγιση του παγκόσμιου, τα κείμενα που περιέχονται στον τόμο αυτό μεταφέρουν συναφή εμπειρία από ποικίλες γεωγραφικές προελεύσεις -Ελλάδα, Γαλλία, Αυστραλία, ΗΠΑ-Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Αφρική-, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στην ανάδειξη των λόγων -και άρα των ιδεολογικοπολιτικών και ιστορικών συνιστωσών- που μπορεί να συνδέουν κατά βάθος αυτή τη γεωγραφικής υφής διαφορετικότητα, επεκτείνοντας τον προβληματισμό σε θέματα γραμματισμού και εκπαίδευσης, όπως έχουν τεθεί ως τώρα.
Περιλαμβάνονται τα κείμενα:
- + Α.-Φ. Χριστίδης: "«Τοπικό» και «παγκόσμιο» και το κοινωνικό τους περιεχόμενο"
- Άννα Μίσιου: "Γραμματισμός: Δύο ιστορικά παραδείγματα"
- Mary Kalantzis & Bill Cope: "Νέες τεχνολογίες και νέα μάθηση"
- Carmen Luke: "Πολυγραμματισμός σε τοπικά - παγκόσμια συμφραζόμενα"
- Wan Shun Eva Lam: "Γραμματισμός στη δεύτερη γλώσσα και ταυτότητα στο διαδίκτυο: Η περίπτωση των κινέζων μεταναστών στις ΗΠΑ"
- Ryuko Kubota: "Συμβολίζει πράγματι η εμμεσότητα τα ιαπωνικά γραπτά κείμενα; Διεθνοποίηση και εκπαίδευση στον γραμματισμό στην Ιαπωνία"
- Σωφρόνης Χατζησαββίδης: "Η παιδαγωγική του γραμματισμού στην πράξη: Η περίπτωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στην Ελλάδα"
- Jean-Pierre Jaffre: "Ο γραμματισμός στη Γαλλία: Μια κατάσταση σε αδιέξοδο;"
- Mastin Prinsloo: "Τοπική σκέψη, παγκόσμια δράση: Οι νέοι γραμματισμοί ως εντοπισμένοι πόροι"
- Δημήτρης Κουτσογιάννης: "Επανεξέταση της έρευνας ως προς τις πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού των παιδιών. Ένα παράδειγμα"
(2017) Γλωσσική διδασκαλία: Χθες, σήμερα, αύριο, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη
(2017) Γλωσσική διδασκαλία: Χθες, σήμερα, αύριο, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη
(2011) Εφηβικές πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού και ταυτότητες, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
(2007) Το αύριο εν κινδύνω, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
(2007) Η διδασκαλία της γλώσσας, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
(2005) Γνώση χρήσης και νέες τεχνολογίες, Νήσος
(2004) Πολιτικές γλωσσικού πλουραλισμού και ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ευρώπη, Μεταίχμιο
(2001) Πληροφορική-επικοινωνιακή τεχνολογία και γλωσσική αγωγή, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας