*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 9,65 €
Η θεωρία του Piaget και παιδαγωγικές εφαρμογές στην προσχολική εκπαίδευση
Συγγραφή: ·Ευγενία Κουτσουβάνου
Έκδοση: Μάιος 2012 από "Εκδόσεις Παπαζήση"
Σελ.:204 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-02-2686-5
Θέμα: "Εκπαίδευση, Προσχολική" "Παιδαγωγική ψυχολογία "
Η γενετική προσέγγιση του Jean Piaget στη διανοητική ανάπτυξη είναι μια από τις καλύτερα δομημένες και ισχυρές θεωρίες στη σύγχρονη ψυχολογία. Βασικό μέλημα του ελβετού ψυχολόγου και των συνεργατών του, στη Γενεύη, ήταν ο προσδιορισμός των διαδικασιών οι οποίες διέπουν τις ποιοτικές σφαγές της σκέψης που συντελούνται κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του παιδιού.
Ο Piaget τόνισε ότι η επιστήμη της εκπαιδευτικής πράξης δεν μπορεί να παραχθεί από βασικές έρευνες για τη φύση και την ανάπτυξη του παιδιού· υποστήριζε πως πρέπει να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά οικοδομούν τη γνώση διότι, χωρίς μια σχετική επεξηγηματική θεωρία, είναι αδύνατον να καθοριστούν συγκεκριμένοι άμεσοι στόχοι που να αποβλέπουν στην επίτευξη γενικότερων μακροπρόθεσμων επιδιώξεων.
Στο βιβλίο αυτό παρατίθενται προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης που εδράζονται στην επιστημονική και γενετική-εξελικτική θεωρία του Jean Piaget, η οποία παρέχει αφετηρία για την υιοθέτηση διδακτικών πρωτοβουλιών που στηρίζονται στις ενεργητικές αρχές μάθησης, στις πηγές των διαφόρων μορφών γνώσης και στην εξέλιξη της ανθρώπινης σκέψης. Ως αντιπροσωπευτικά μιας σημαντικής κατηγορίας, παρουσιάζονται τα πρότυπα προγράμματα των Kami & De Vries και των Copple, Sigel & Saunders τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σε πειραματικές μελέτες και εφαρμόζονται -με παραλογές και προσαρμογές- σε πολλά νηπιαγωγεία των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η εφαρμοσμένη παιδαγωγική πράξη στα προγράμματα που περιλαμβάνει η μελέτη είναι αποτέλεσμα της συνεχούς αλληλεπίδρασης και αλληλεξάρτησης της ψυχολογικής θεωρίας και της πειραματικής παιδαγωγικής. Η συγκεκριμένη προσέγγιση μεταφέρει τη θεωρητική γνώση στην πειραματική πρακτική και καθορίζει το πλαίσιο των θεωρητικών προγραμματισμών.
(2017) Μορφές και τρόποι εργασίας στο νηπιαγωγείο, Εκδόσεις Παπαζήση
(2017) Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης και η διαθεματική διδακτική προσέγγιση, Εκδόσεις Παπαζήση
(2012) Η μέθοδος Montessori και η προσχολική εκπαίδευση, Εκδόσεις Παπαζήση
(2012) Η μέθοδος project στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση, Μεταίχμιο
(2012) Κοινωνίες και νηπιαγωγεία, Εκδόσεις Παπαζήση
(2011) Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης και διδακτική μεθοδολογία, Εκδόσεις Παπαζήση
(2011) Πώς το παιδί αντιλαμβάνεται τον κόσμο, Διάδραση
(2010) Αξιολόγηση της ανάπτυξης του παιδιού προσχολικής ηλικίας και του εκπαιδευτικού έργου, Εκδόσεις Παπαζήση
(2007) Τα πρώτα μας projects, Δίπτυχο
(2006) Πώς το παιδί αντιλαμβάνεται τον κόσμο, Ατραπός
(2004) Εισαγωγή στην πολυπολιτισμική εκπαίδευση, Εκδόσεις Παπαζήση
(2002) Μέθοδος Project και προσχολική εκπαίδευση, Μεταίχμιο
(2001) Το ολοήμερο νηπιαγωγείο, Οδυσσέας
(2001) Reggio Emilia, Εκδόσεις Πατάκη
(2001) Ανακαλύπτοντας το φυσικό κόσμο, Εκδόσεις Πατάκη
(1999) Δραστηριότητες για την ανάπτυξη μαθηματικών εννοιών στο νηπιαγωγείο, Εκδόσεις Πατάκη
(1998) Θεωρία και μεθοδολογία της προσχολικής εκπαίδευσης, Εκδόσεις Πατάκη
(1997) Για μια αναμόρφωση της προσχολικής εκπαίδευσης, Εκδόσεις Πατάκη