*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 20,78 €
Πολιτισμός της εικόνας και εκπαίδευση
Ο ρόλος της εικονικής ιδεολογίας
Συγγραφή: · Γιώργος Πλειός
Έκδοση: 2005 από "Πολύτροπον"
Σελ.:514 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-8354-31-5
Θέμα: "Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης" "Εκπαίδευση και κοινωνία" "Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Εκπαίδευση"
Ο πολιτισμός της εικόνας, εκτός από την οικονομία, την πολιτική, την ιδεολογία κ.ά δεν αφήνει αλώβητη ούτε την εκπαίδευση. Σε αντίθεση με τη σχέση εκπαίδευσης και ΜΜΕ σε προηγούμενες εποχές, η κυριαρχία της τηλεόρασης και άλλων ΜΜΕ της εικόνας, εντέλει της εικονικής ιδεολογίας, συμβάλλει ώστε να βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη ένας εκτεταμένος εξεικονισμός της εκπαίδευσης. Εικόνες, φωτογραφίες, σχεδιαγράμματα κ.ά. αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία στα σχολικά εγχειρίδια, παρατηρείται στροφή προς τις θεματικές ενότητες και διεύρυνση του δικαιώματος επιλογής των μαθητών, η τηλεόραση συναγωνίζεται το σχολείο και την κοινωνία στην εκμάθηση των κοινωνικών ρόλων, υπολογιστές και διαδίκτυο, μαζί με τη σχολική τηλεόραση, αποκτούν κεντρικό ρόλο στη σχολική μάθηση, ενώ η εκπαίδευση στα ΜΜΕ διαρκώς διευρύνεται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα.
Το φαινόμενο αυτό δεν είναι τόσο προϊόν μόδας ή συγχρονισμού με την τεχνολογία, όσο αποτέλεσμα της ανάδυσης μιας κοινωνίας στην οποία ο καταναλωτισμός, η εξατομίκευση, η πολιτιστική διαφοροποίηση, οι αισθητικές ιδιότητες κ.ά. γίνονται κεντρικά στοιχεία της οικονομικής και κοινωνικής ζωής σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. [...]
(2024) Δημοψηφίσματα και ΜΜΕ, Τόπος
(2021) Παραποιημένες ειδήσεις (Fake News), Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
(2014) Κοινωνικές Αναπαραστάσεις , Εκδόσεις Παπαζήση
(2013) Η κρίση και τα ΜΜΕ, Εκδόσεις Παπαζήση
(2011) Η κοινωνία της ενημέρωσης, Εκδόσεις Καστανιώτη
(2011) Τα μέσα επικοινωνίας στον 21ο αιώνα, Εκδόσεις Καστανιώτη
(2010) Τα "εθνικά θέματα" στη δίνη των ΜΜΕ, Εκδόσεις Ι. Σιδέρης
(2008) Από τη δημοκρατία των κομμάτων στη δημοκρατία των ΜΜΕ, Πολύτροπον
(2006) Η τηλεόραση, η πραγματικότητα και το κοινό, Πολύτροπον
(2003) Χειραφέτηση και νεωτερικότητα, Εκδόσεις Καστανιώτη
(2001) Ο λόγος της εικόνας, Εκδόσεις Παπαζήση