*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Αναζητώντας τα ίχνη της ιστορίας

Ιστοριογραφία, διδακτική μεθοδολογία και ιστορικές πηγές


Συγγραφή: · Δημήτρης Κ. Μαυροσκούφης
Έκδοση: 2005 από "Κυριακίδη Αφοί"
Σελ.:420 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-343-792-1


Θέμα: "Ιστορία - Σπουδή και διδασκαλία" "Ιστορία - Θεωρία" "Ιστοριογραφία"

[...] Η σχολική ιστορία θεωρείται απαραίτητο ότι πρέπει πια να αποδεσμευτεί από την παράδοση της βιβλιοκεντρικής και δασκαλοκεντρικής μετωπικής διδασκαλίας, την κυριαρχία της αφήγησης και την "τραπεζική" αντίληψη για την εκπαίδευση κατά τον Freire, το μονόλογο του δασκάλου και την κιμωλία, τα αδιέξοδα του μεταβιβαστικού υποδείγματος της γνώσης. Στο πλαίσιο αυτό οι ιστορικές πηγές, των οποίων η έννοια έχει τροποποιηθεί ριζικά τις τελευταίες δεκαετίες υπό το πρίσμα των εξελίξεων στον τομέα της ιστοριογραφίας, έχουν να παίξουν πρωτεύοντα ρόλο. Η παλιά θετικιστική αντίληψη για την τεκμηριωτική λειτουργία των πηγών, χωρίς να θεωρείται οβελιστέα από τη σχολική τάξη, είναι ανάγκη να συνδυαστεί με τις νεότερες προσεγγίσεις τους ως ερμηνευτικών τεκμηρίων.[...]
Το βάρος της αναμόρφωσης του μαθήματος βαραίνει, για μια ακόμα φορά, τους ώμους των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σε πολλές χώρες δραστηριοποιούνται είτε μέσω ενώσεων είτε με βάση συνεργαζόμενα δίκτυα σχολείων.[...]
Μικρό μέρος των ελλειμμάτων επιχειρούν να αναπληρώσουν προγράμματα, κυρίως στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή πανεπιστημιακών δράσεων, αφορούν όμως λίγους και έχουν μικρή εμβέλεια. Προς την κατεύθυνση της συνειδητοποίησης των σχετικών προβλημάτων και της ανάδειξης των σύγχρονων διδακτικών οπτικών συμβάλλουν και ορισμένα άρθρα ή βιβλία, καθώς και ημερίδες ή συνέδρια. Το βιβλίο αυτό ελπίζεται ότι μπορεί να προσφέρει στον αναγνώστη βάση για προβληματισμό πάνω στα ζητήματα που πραγματεύεται, καθώς και ιδέες για την αντιμετώπιση της αμηχανίας που συχνά αντιμετωπίζουν όσοι ασχολούνται με την ιστορία και τις πηγές της ή με τη διδασκαλία του μαθήματος στο σχολείο.
(από τον πρόλογο του βιβλίου)

(2014) Σχολεία και εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης (19ος αιώνας - Μεσοπόλεμος), Εκδόσεις Κυριακίδη ΙΚΕ

(2011) Πανόραμα ιστορίας της εκπαίδευσης, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2010) Τα συγκρουσιακά θέματα στη διδασκαλία της ιστορίας, Νοόγραμμα Εκδοτική

(2008) Διδακτική μεθοδολογία και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, Κυριακίδη Αφοί

(2008) Το μέλλον των ανθρωπιστικών σπουδών στην Ελλάδα, University Studio Press

(2008) Η διδακτική της ιστορίας στην Ελλάδα και η έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια, Μεταίχμιο

(2008) Ιστορία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2004) Φιλόλογοι στον υπολογιστή, Καλειδοσκόπιο

(2000) Ένας στρατιώτης στον εμφύλιο, Κυριακίδη Αφοί

(1999) Εμπειρίες και απόψεις μαθητών και φοιτητών σχετικές με το μάθημα της ιστορίας, Κυριακίδη Αφοί

(1997) Η σχολική ιστορία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 1975-1995, Κυριακίδη Αφοί

() Αρχαία ελληνική γλώσσα Γ΄ γυμνασίου, Γκατζούλης

() Αρχαία ελληνική γλώσσα Β΄ γυμνασίου, Γκατζούλης

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας