*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Παιδικό βιβλίο και φιλαναγνωσία

Θεωρητικές αναφορές και προσεγγίσεις: Δραστηριότητες


Συγγραφή: · Γιάννης Σ. Παπαδάτος
Έκδοση: Νοέμβριος 2009 από "Εκδόσεις Πατάκη"
Σελ.:300 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-16-2970-Χ


Θέμα: "Ανάγνωση (Εκπαίδευση)" "Βιβλία και ανάγνωση"

Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας στις μικρές ηλικίες είναι αναγκαίο να στηριχθεί σε ένα σύστημα όπου όλα τα μέρη του θα συνεισφέρουν ανάλογα. Το βιβλίο αποτυπώνει, σε όλα τα κεφάλαια, θεωρητικά και πρακτικά αλληλοδιαπλεκόμενες προσεγγίσεις, δραστηριότητες και προτάσεις προκειμένου να θεμελιωθεί το πλαίσιο από το οποίο θα αναδυθεί εκείνος ο αναγνώστης που θα προσεγγίσει το βιβλίο κριτικά μέσα από πρωτογενείς και δημιουργικές διεργασίες, Υπ' αυτή την έννοια μπορεί να αποτελέσει χρηστικό συμπλήρωμα ιδιαίτερα για τον/την εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες των παιδαγωγικών τμημάτων και των τμημάτων προσχολικής αγωγής των πανεπιστημίων.

Στο Πρώτο Μέρος προσεγγίζεται το παιδικό βιβλίο σε σχέση με τη σύγχρονη διαδικτυακή και πολυπολιτισμική πραγματικότητα. Σημειώνονται ο ρόλος της πολιτείας και οι διαθέσεις του αναγνωστικού κοινού. Επίσης, παρουσιάζεται η εικόνα του παιδικού βιβλίου (γνώσεων και λογοτεχνικού) στην Ελλάδα και εξετάζονται από κοινωνιολογικής και παιδαγωγικής απόψεως ορισμένες θεματικές κατηγορίες λογοτεχνικών βιβλίων.

Το Δεύτερο Μέρος περιέχει τρία σχέδια φιλαναγνωσίας: η "Οικο-ανάγνωση και Ανάγνωση" στηρίζεται στη συλλογιστική των φυσικών οικοσυστημάτων και στη διαδικασία νέων φιλαναγνωστικών στάσεων μέσα από τις διαδρομές της γνώσης και της αισθητικής συγκίνησης. Το δεύτερο σχέδιο, "Γεω-ανάγνωση και Ανάγνωση", βασίζεται σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο όπου ο μαθητής-αναγνώστης με αφορμή τα βιβλία λογοτεχνίας και τη συγγραφική του δράση γνωρίζει μια άγνωστη σ' αυτόν γεωγραφική περιοχή. Στο τρίτο σχέδιο, "Κοσμο-ανάγνωση και Ανάγνωση", προτείνονται τρόποι και διαδικασίες στο επίπεδο της σχολικής πραγματικότητας οι οποίοι πέρα από την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας συμβάλλουν στην αποδοχή της ετερότητας και στο σεβασμό του «Άλλου». Και τα τρία σχέδια συνθέτουν όψεις του εν εξελίξει κριτικού αναγνώστη μέσα από μια ανάλογα τρισυπόστατη διαμορφούμενη κοινότητα αναγνωστών.

Στο Τρίτο Μέρος, που είναι και το κατεξοχήν πρακτικό, αναφέρονται δραστηριότητες φιλαναγνωσίας που κατά καιρούς έχουν εφαρμοστεί σε διάφορα σχολεία:

α. Δραστηριότητες για τη γνωριμία του βιβλίου, β. Δραστηριότητες με αφορμή την ανάγνωση κάποιου βιβλίου και γ. Δραστηριότητες συγγραφής μιας ιστορίας. Επίσης, προτείνονται δραστηριότητες με αφορμή μια παραμυθική ιστορία και ένα μυθιστόρημα.

Το Τέταρτο Μέρος αναφέρεται ειδικότερα σε σημαντικούς πόλους της παιδευτικής διαδικασίας: στο σχολείο με εστίαση τη σχολική τάξη, στις βιβλιοθήκες, σε μαθήματα ειδικότητας και στη σχέση τους με το παιδικό βιβλίο, επίσης στην οικογένεια και τέλος στην επιλογή των βιβλίων και στους ρόλους των αναγνωστών από τη βρεφική ως και την εφηβική ηλικία.

(2018) Λογοτεχνία για παιδιά και εφήβους χωρίς ευτυχισμένο τέλος, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2017) Το παιδικό βιβλίο γνώσεων, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2014) Το παιδικό βιβλίο στην εκπαίδευση και στην κοινωνία, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2013) Γυναικείες και ανδρικές αναπαραστάσεις στη λογοτεχνία για παιδιά και νέους, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2013) Διαχρονικότητα και επικαιρότητα του μύθου, Ταξιδευτής

(2011) Σύγχρονη εφηβική λογοτεχνία, Εκδόσεις Πατάκη

(2011) Η Πολιτεία... της Μάρως Λοΐζου, Εκδόσεις Πατάκη

(2010) Αντώνης Δελώνης, Ο εκπαιδευτικός, ο λογοτέχνης, ο άνθρωπος, Νέος Αργοναύτης

(2010) Με λογισμό και μ' όνειρο: Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων Ε΄και ΣΤ΄ τάξη δημοτικού, Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (Ο.Ε.Δ.Β.)

(2009) Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, Γρηγόρη

(2009) Τί άλλαξε;, Γρηγόρη

(2008) Φιλαναγνωσία και σχολείο, Εκδόσεις Πατάκη

(2007) Σχολικός εγγραματισμός, Γρηγόρη

(2006) Το βουνό ψάχνει, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2006) Κολυμπώντας στα βαθιά, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2006) Η Μαργαρίτα των χελιδονιών, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2005) Οι εννέα μουσίτσες, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2005) Το βροχοπούλι, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2005) Στις 11 και 11 ακριβώς, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2005) Μήνυμα στο κινητό, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2005) Το τετράδιο με τις συμπτώσεις, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2005) Ένας ξένος στην οικογένειά μας, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2004) Αλέξανδρος ο Μέγας, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2004) Γκασμέντ, ο φυγάς με τη φλογέρα, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2004) Εκεί που κυνηγάνε οι λύκοι, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2004) Οι λεμονιές, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

(2003) Ο στοχασμός και ο λόγος του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου, Σχολή Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου

(1998) Ανάγνωση και σχολείο, Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας