
*Αποστολή σε 2-4 εργάσιμες μέρες
Τιμή Λεμόνι: 14,63 €
Το θέατρο των πηγών και η νοσταλγία της καταγωγής
Γέρζυ Γκροτόφσκι - Eουτζένιο Mπάρμπα: στo δρόμο της ουτοπίας
Συγγραφή: · Μαρία Στεφανοπούλου
Επιμέλεια: · Σταύρος Ζουμπουλάκης
Έκδοση: Φεβρουάριος 2011 από "Βιβλιοπωλείον της Εστίας"
Σελ.:413 (21χ14), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-05-1498-4
Θέμα: "Θέατρο - Ιστορία"
H ιστορία του θεάτρου διδάσκει ότι πίσω από κάθε μέθοδο εκπαίδευσης του ηθοποιού υπάρχει μια φιλοσοφία της ύπαρξης, μια θεώρηση του κόσμου. Στις δεκαετίες του 1960-1970, εποχή εξεγέρσεων και μεγάλων αμφισβητήσεων, ο μοντερνισμός συνυπάρχει με έναν ιδιότυπο ρομαντισμό που επικαλείται την "επιστροφή στις πηγές" και καταγγέλλει το αρνητικό στίγμα του δυτικού πολιτισμού: την απώλεια του στοιχείου της ιερότητας και της αυθεντικότητας, την παρακμή της θρησκείας και της πνευματικότητας προς όφελος της τεχνοεπιστήμης. Στο πνεύμα αυτό του αναγεννησιακού νεοουμανισμού, αναμορφωτές του θεάτρου στρέφονται στις εξωδυτικές ζωντανές παραδόσεις πρωτόγονων λαών και αιωνόβιων πολιτισμών που ακόμα επικοινωνούν με τις πηγές, από τα βάθη της Iαπωνίας ως την Aμαζονία και από την Aϊτή ως τη Δυτική Aφρική. O Πολωνός Γέρζυ Γκροτόφσκι και ο Ιταλός Eουτζένιο Mπάρμπα αναδεικνύονται σε θεμελιωτές της θεατρικής ανθρωπολογίας. H σύμπραξη ανθρωπολογίας και θεάτρου φανέρωσε το κοινό πρόβλημα της ανθρώπινης μοίρας και της ουσίας της τέχνης, στα ίχνη του προδρόμου Aντονέν Aρτώ.
Στο βιβλίο αυτό, συγχρόνως δοκίμιο, προσωπική μαρτυρία και θεατρολογική μελέτη, εξετάζεται το όραμα και η έρευνα του Γκροτόφσκι και του Mπάρμπα στο χώρο της αναπαραστατικής τέχνης: Η καταγωγή του θεάτρου από το τελετουργικό, η δύναμη των αρχέτυπων και του μύθου, ο διαπαιδαγωγικός χαρακτήρας της τέχνης και η αυθεντικότητα, η θεμελιώδης σχέση μεταξύ δασκάλου και μαθητή, η ατομική εργασία πάνω στον εαυτό μέσα από τις τεχνικές του σώματος, το παραδόσιμο των αξιών του ανθρώπου και η μοναξιά του, η γονιμότητα της ανταλλαγής του εγχώριου πλούτου μεταξύ των διαφορετικών λαών.
(2024) Τάκης Σινόπουλος, Αρμός
(2022) Τιμή στον Αλμπέρ Καμύ (1913-1960), Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
(2019) Ήμασταν τέσσερις , Το Ροδακιό
(2018) Παλίμψηστα. Η λογοτεχνία δευτέρου βαθμού, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
(2015) Η επιστροφή της σκιάς , Αρμός
(2015) Άθος, ο δασονόμος, Το Ροδακιό
(2015) Ευαισθησία και ιστορία - Ιστορία και ψυχολογία, ΜΙΕΤ
(2011) Ο κύκλος του βιβλίου: Ο συγγραφέας, ο επιμελητής-τυπογράφος, ο εκδότης, ο κριτικός, ο αναγνώστης, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(2007) Οι ονειροπαρμένοι, Σμίλη
(2007) Το βιβλίο των βιβλίων του ΜΙΕΤ, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
(2006) Ο βράχος στο σύννεφο, Βιβλιοπωλείον της Εστίας
(2001) Ο ρομαντισμός στην Ελλάδα, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(2001) Ο περιοδικός Τύπος στον μεσοπόλεμο, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(2000) Ο έξω-ελληνισμός, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(2000) Για τον Σινόπουλο, Αιγαίον
(1999) Ο ελληνικός εβραϊσμός, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(1999) Η σιωπή που κατοικεί στα σπίτια, Αρμός
(1999) Ο πόλεμος του 1897, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(1999) Διονύσιος Σολωμός: κανών νεοελληνικού πνευματικού βίου;, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(1999) Ο ξεριζωμός και η άλλη πατρίδα, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(1998) Το ταξίδι των ψυχών, Αρμός
(1998) Τηλεμάχου τύχαι, Κανάκη
(1998) Καρυωτάκης και καρυωτακισμός, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(1997) Επιθεώρηση τέχνης. Μια κρίσιμη δωδεκαετία, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(1997) Μαρξισμός μια επανεκτίμηση, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
(1992) Αποστροφή, Κανάκη