*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Όνειρα


Συγγραφή: · Franz Kafka
Μετάφραση: · Αλεξάνδρα Ρασιδάκη
Έκδοση: Μάιος 2020 από "Άγρα"
Σελ.:144 Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 978-960-505-437-3


Θέμα: "Γερμανόφωνη πεζογραφία (Τσεχία)"

«Από ένα όνειρο ξυπνάς μονάχα αφού έχει ολοκληρωθεί, δεν μπορείς να απεμπλακείς νωρίτερα, σε έχει γραπώσει από τη γλώσσα»

Θυμήθηκα ποιός είμαι, στα μάτια σου δεν διάβαζα πλέον καμία πλάνη, είχα τον ονειρικό τρόμο (του να συμπεριφέρεσαι σαν στο σπίτι σου κάπου όπου δεν ανήκεις), αυτόν τον τρόμο τον είχα στην πραγματικότητα, έπρεπε να επιστρέψω στο σκοτάδι, δεν άντεχα τον ήλιο.
Προς τη Μιλένα Γεσένσκα, 14 Σεπτεμβρίου 1920


Το παράθυρο ήταν ανοιχτό, στο ανήσυχο μυαλό μου έπεφτα επί ένα τέταρτο της ώρας ακατάπαυστα από το παράθυρο, μετά εμφανίστηκαν πάλι σιδηρόδρομοι και ένας μετά τον άλλο πέρασαν πάνω από το ξαπλωμένο στις ράγες κορμί μου, βαθαίνοντας και διευρύνοντας τις δύο τομές στο λαιμό και στα πόδια.
Επιστολή στη Φελίτσε Μπάουερ, 28 Μαρτίου 1913

Τα ΟΝΕΙΡΑ που απαρτίζουν την παρούσα συλλογή προέρχονται από τα ημερολόγια και τις επιστολές του Φραντς Κάφκα, πρόκειται δηλαδή για καταγραφές ονείρων εν είδει υπενθύμισης ή και εξορκισμού: «Μη στραφείτε εναντίον μου. Μόνο στα όνειρα είμαι τόσο αλλόκοτος».
Ο Κάφκα, όπως μαρτυρούν τα ημερολόγιά του, βασανίζεται από αϋπνίες και ιδιαίτερα ανήσυχο ύπνο, παρακολουθεί δε και καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τις νυχτερινές αυτές εμπειρίες, συχνά ως ολονύχτια πάλη που τον αφήνει εξουθενωμένο. Στο πλαίσιο αυτής της δυσκολίας με τον ύπνο, γίνεται κατανοητή η βαθύτατα αμφίθυμη σχέση που αναπτύσσει με το ονειρεύεσθαι, καθώς συχνά συνεπάγεται τη στέρηση του αναζωογονητικού ύπνου: «Άλλωστε δεν πρόκειται να κοιμηθώ, παρά μόνο να ονειρευτώ».
Τα όνειρα παρουσιάζονται ως βάσανος αλλά και έμπνευση και πλήρωση, πηγή ευτυχίας αλλά και φόβου – «αν και πολύ πιο σπάνια το πρώτο από το δεύτερο».
Ταυτόχρονα, πρόκειται για περίτεχνες, εκ των υστέρων εξιστορήσεις, στις οποίες συχνά το όνειρο καθαυτό γίνεται αντικείμενο αναστοχασμού: «Όταν ξυπνώ, βρίσκω όλα τα όνειρα συγκεντρωμένα γύρω μου, αλλά αποφεύγω να τα ξανασκεφτώ».
Είναι προφανές ότι με τη συλλογή αυτή δεν παρουσιάζονται «τα όνειρα του Κάφκα» καθαυτά, αλλά προσεχτικές αφηγηματολογικές κατασκευές στις οποίες ο αναγνώστης θα αναγνωρίσει τη δημιουργική φαντασία που καθιέρωσε τον Κάφκα ως έναν από τους πλέον σημαντικούς συγγραφείς του 20ού αιώνα.


Η ανθολόγηση αυτή σημαίνει ότι η εξιστόρηση των ονείρων αποσπάται από τα εκάστοτε συμφραζόμενα, είτε πρόκειται για ημερολογιακές καταχωρίσεις είτε για επιστολές. Έτσι, αντί να μετριάζονται οι συχνά βασανιστικές και σχεδόν πάντοτε αλλόκοτες και ανησυχητικές ονειρικές εικόνες από το κείμενο που περικλείει τα όνειρα, π.χ. την υπόλοιπη επιστολή, προσφέρονται στον αναγνώστη όχι μόνο χωρίς ένα πλαίσιο που θα τα απαλύνει αλλά και απανωτά. Το αποτέλεσμα είναι πράγματι εντυπωσιακό αλλά και, συχνά, βαθύτατα ανοικειωτικό. Το μεγαλειώδες της γραφής του Κάφκα όμως οφείλεται όχι τόσο στην καταγραφή της εμπειρίας μιας βασανισμένης ύπαρξης, αλλά στην ικανότητα να λειτουργεί, όσο αλλόκοτες κι αν είναι οι παραστάσεις που προβάλλει, ως κάτι το αναγνωρίσιμο, αν όχι οικείο, για τον εκάστοτε αναγνώστη. Με τον όρο «καφκικὸ» άλλωστε δεν χαρακτηρίζουμε τα ίδια τα κείμενα του Κάφκα αλλά μια περίσταση ή ατμόσφαιρα που απαντά και εκτός μυθοπλασίας, στην καθημερινή ζωή του καθενός μας. Η ιδιαιτερότητα και ίσως και αξία της συλλογής συνίσταται στο ότι προ(σ)καλεί τον αναγνώστη να εκτεθεί στα όνειρα αυτά και να αφουγκραστεί τις τυχόν απηχήσεις τους μέσα του.


– Από τον πρόλογο της μεταφράστριας



Αν κρίνω από το φως στο δωμάτιο αυτό, η οροφή του ήταν όπως και στα υπόλοιπα δωμάτια. Εγώ ασχολήθηκα κυρίως με την πόρνη που είχε κρεμασμένο το κεφάλι της έξω, ο Μαξ με εκείνη που ξάπλωνε στα αριστερά της. Ψηλάφησα τα πόδια της και κατέληξα να πιέζω ρυθμικά τους μηρούς της. Η ευχαρίστησή μου ήταν τόση που μου έκανε εντύπωση ότι δεν χρέωναν ακόμα τίποτα για τη διασκέδαση αυτή, που ήταν, όπως μου φαινόταν, η ωραιότερη. [..] Όταν ήμουν ξαπλωμένος σήμερα το απόγευμα στο κρεβάτι και κάποιος γύρισε γρήγορα το κλειδί στην κλειδαριά, βρέθηκα να έχω για μια στιγμή κλειδαριές σε όλο μου το σώμα, σαν να βρίσκομαι σε αποκριάτικο χορό, και σε τακτά χρονικά διαστήματα ανοίγει και κλείνει, μια εδώ, μια εκεί, κάποια κλειδαριά.
Επιστολή στη Φελίτσε Μπάουερ, 17 Νοεμβρίου 1912

Προκειμένου να είμαι όσο το δυνατόν πιο βαρύς, το οποίο θεωρώ χρήσιμο για να αποκοιμηθώ, κρατώ τα μπράτσα σταυρωμένα πάνω από το στήθος με τις παλάμες στους ώμους, ξαπλωμένος σαν φορτωμένος στρατιώτης. Μου στέρησε τον ύπνο και πάλι η δύναμη των ονείρων μου, που εισβάλλουν ήδη στην ώρα που είμαι ξύπνιος, πριν να αποκοιμηθώ. Η συνείδηση των ποιητικών μου ικανοτήτων είναι το βράδυ και το πρωί αχανής. Αισθάνομαι χαλαρωμένος ώς τα βάθη του είναι μου και μπορώ να ανασύρω από μέσα μου οτιδήποτε επιθυμήσω.
Ημερολόγιο, 3 Οκτωβρίου 1911


Με ένα σκοινί τυλιγμένο γύρω από το λαιμό να με μπάζουν από το παράθυρο του ισογείου σε ένα σπίτι και χωρίς την παραμικρή προσοχή, σαν να μη νοιάζονται, να με σέρνουν προς τα πάνω, ματωμένο και ξεσκισμένο, διαπερνώντας το ένα μετά το άλλο τα ταβάνια των δωματίων, τα έπιπλα, τους τοίχους και τις σοφίτες, ώσπου να ξεπροβάλει ψηλά στη στέγη η άδεια θηλιά που τελικά έχασε τα κατάλοιπά μου καθώς άνοιγε δρόμο σπάζοντας τα κεραμίδια. [...] Αυτή η τροχαλία εντός μου. Ένα γρανάζι μετακινείται, κάπου στα κρυφά, ούτε που το καταλαβαίνεις την πρώτη στιγμή, και νά που τίθεται όλος ο μηχανισμός σε κίνηση. Υποκύπτοντας σε μια ασύλληπτη δύναμη, όπως υποτάσσεται το ρολόι στο χρόνο, ένα τρίξιμο εδώ κι εκεί, και όλες οι αλυσίδες κροταλίζουν κατεβαίνοντας η μια μετά την άλλη την καθορισμένη για την καθεμιά απόσταση.
Ημερολόγιο, 21 Ιουλίου 1913

(2024) Τα άπαντα, Οξύ - Brainfood

(2024) Γράμμα στον πατέρα, Μίνωας

(2024) Αναφορά για μια Ακαδημία, Νεφέλη

(2024) Η μεταμόρφωση, Πανοπτικόν

(2024) Τσακάλια και Άραβες, Οδός Πανός - Σιγαρέτα

(2022) Ένας Καλλιτέχνης της Πείνας και άλλες δύο αποδιδαχές, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2022) Η δίκη, Πανοπτικόν

(2021) Ο Μπλούμφελντ, ένας γηραιός εργένης, Βαλίτσα

(2021) Γιοζεφίνε η αοιδός και άλλα διηγήματα, Κίχλη

(2020) Γράμματα στη Μίλενα, Κέδρος

(2019) Γράμμα στον πατέρα, Μεταίχμιο

(2018) Η μεταμόρφωση, Εκδόσεις Πατάκη

(2018) Το κτίσμα, Άγρα

(2018) Τα ημερολόγια 1910-1923, Εξάντας

(2017) Ο νηστευτής και άλλα διηγήματα, Αρχέτυπο

(2017) Στη σωφρονιστική αποικία, Κίχλη

(2016) "Έρευνες ενός σκύλου" και άλλα διηγήματα, Εκδόσεις Πατάκη

(2016) Παραβολές και παράδοξα, Αρχέτυπο

(2015) Η ετυμηγορία, Μελάνι

(2015) Η δίκη, Μίνωας

(2013) Τα οκτώ μπλε τετράδια, Αρχέτυπο

(2012) Η μεταμόρφωση. Αναφορά σε μια Ακαδημία, Νεφέλη

(2012) Η πληγή και η λέξη, Σαιξπηρικόν

(2012) Αφορισμοί, Στιγμή

(2012) Στην αποικία των τιμωρημένων. Μεταμόρφωση, Γνώση

(2010) Ανάμεσα σε ερωτιδείς και αγγέλους, Απόπειρα

(2010) Η μεταμόρφωση, Οξύ

(2009) Στη σωφρονιστική αποικία, Νεφέλη

(2009) Αφορισμοί, Ροές

(2008) Η δίκη, Κέδρος

(2008) Ο Πύργος, Κέδρος

(2008) Η μεταμόρφωση, Εκδόσεις Πατάκη

(2007) Destroy Athens: μια αφήγηση, Futura

(2007) Η μεταμόρφωση, Zoobus Publications

(2007) Γράμματα στη Φελίτσε, Γαβριηλίδης

(2006) Διηγήματα και μικρά πεζά, Ροές

(2006) Στην αποικία των τιμωρημένων, Γράμματα

(2005) Ο Πύργος, Ροές

(2005) Οι γιοί, Ίνδικτος

(2005) Ο Πύργος, Ηριδανός

(2004) Ο αγνοούμενος (Αμερική), Ροές

(2004) Η δίκη, Ροές

(2003) Επιστολή προς τον πατέρα, Ίνδικτος

(2001) Η μεταμόρφωση, Ροές

(2000) Γράμμα στον πατέρα, Δαμιανός

(1998) Τα ημερολόγια, Εξάντας

(1997) Αφορισμοί, Ερατώ

(1996) Γράμμα στον πατέρα, Νεφέλη

(1995) Σωφρονιστική αποικία και άλλα διηγήματα, Ελεύθερος Τύπος

(1995) Η σωφρονιστική αποικία, Κέδρος

(1992) Η γέφυρα, Ύψιλον

(1992) Η δίκη, Θεμέλιο

(1991) Η δίκη, Γράμματα

(1990) Περιγραφή ενός αγώνα, Νεφέλη

(1989) Η μεταμόρφωση. Ο Πύργος. Αμερική, Εξάντας

(1989) Η σιωπή των σειρήνων και άλλα διηγήματα, Ζαχαρόπουλος Σ. Ι.

(1988) Γράμματα στην Ότλα, Κέδρος

(1987) Η Αμερική, Θεμέλιο

(1987) Γράμματα στη Μίλενα, Κέδρος

(1987) Στο υπερώο και άλλα διηγήματα, Νεφέλη

(1986) Η μεταμόρφωση. Σημειώσεις για τον Κάφκα, Εκδοτική Θεσσαλονίκης

(1983) Ο Πύργος, Γράμματα

(1982) Τα μπλε τετράδια, Επίκουρος

(1982) Κομμάτια από τετράδια και σκόρπια φύλλα, Επίκουρος

(1981) Το Σινικό Τείχος και άλλα διηγήματα, Επίκουρος

(1973) Αφορισμοί, Επίκουρος

(1971) Η απόρριψη, Επίκουρος

(1969) Η δίκη, Μπουκουμάνης

() Ο Πύργος, Ηριδανός

() Η δίκη, Δαμιανός

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας