*Ενδέχεται κάποια βιβλία που δεν είναι σε απόθεμα στο βιβλιοπωλείο να προκύψουν ως εξαντλημένα στον εκδότη τους, στην περίπτωση αυτή θα λάβετε ενημέρωση εντός 2 ημερών

Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της ιστορίας

Για μια νέα διδακτική μεθοδολογία στην υπηρεσία της κριτικής ιστορικής σκέψης


Συγγραφή: · Γιώργος Κόκκινος
Υπεύθυνος Σειράς: · Γιώργος Κόκκινος
Έκδοση: Νοέμβριος 2006 από "Μεταίχμιο"
Σελ.:308 (24χ17), Μαλακό εξώφυλλο, ISBN: 960-455-115-6


Θέμα: "Ιστορία - Σπουδή και διδασκαλία"

Το βιβλίο αυτό έρχεται να υλοποιήσει ορισμένες πτυχές του προβληματισμού που αναπτύσσεται τις τελευταίες δεκαετίες στον ευρωπαϊκό χώρο στο πεδίο της Διδακτικής της Ιστορίας. Ο σκοπός του, λοιπόν, εξαντλείται στην προσπάθεια ανανέωσης του αξιακού υπόβαθρου, του θεματολογικού πλαισίου και των τρόπων διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας.

Περιέχει επεξεργασμένες διδακτικές ενότητες (που ορισμένες περιλαμβάνονται και άλλες όχι στα αναλυτικά προγράμματα της δευτεροβάθμιας και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), σχέδια μαθήματος, ενδεικτικά αποσπάσματα πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, πίνακες, στατιστικές, ασκήσεις ανάλυσης, σύγκρισης, κριτικής και σύνθεσης των πηγών και ενδεικτική βιβλιογραφία. Πρόκειται, όπως είναι προφανές, για προσπάθεια εφαρμογής μιας νέας διδακτικής μεθοδολογίας, με την οποία επιχειρείται η υπέρβαση του ανελαστικού πλαισίου που προσδιορίζει τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Το μοντέλο οργάνωσης των ενοτήτων που παρουσιάζονται προσεγγίζει το μαθητή όχι ως παθητικό αποδέκτη αλλά ως δέκτη -παραγωγό- μετασχηματιστή της ιστορικής γνώσης, στοιχείο που σηματοδοτεί τη μύηση του στην επιστημολογική και μεθοδολογική ιδαιτερότητα της Ιστορίας. Προσέγγιση που προκύπτει από την αρχή ότι βασικός σκοπός του μαθήματος της Ιστορίας είναι η εκμάθηση των θεμελιωδών εννοιών και τρόπων μάθησης με τη χρήση τεχνικών που αντιστοιχούν σε κάθε ηλικία, χωρίς να ακυρώνεται η επιστημολογική ιδιαιτερότητα της επιστήμης της Ιστορίας και να απλοποιείται υπερβολικά η πολυπλοκότητα των ιστορικών φαινομένων. Στο σημείο αυτό είναι αποφασιστικός ο ρόλος του δασκάλου της Ιστορίας, ο οποίος καθοδηγεί το μαθητή στη διαδικασία της ενεργητικής προσέγγισης της ιστορικής ύλης και της καλλιέργειας ενός ευρέος φάσματος γνωστικών δεξιοτήτων.

(2018) Τραυματική μνήμη και δημόσια ιστορία: Δίστομο 1944-2018, Ταξιδευτής

(2017) Η ευγονική δυστοπία, Θίνες

(2016) Το πολύχρωμο μωσαϊκό της Γερμανικής ιστορίας, Επέκεινα

(2015) Η Δημόσια Ιστορία στην Ελλάδα , Επίκεντρο

(2015) Το Ολοκαύτωμα, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2013) Επιστήμες της εκπαίδευσης, Ταξιδευτής

(2013) CineScience, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2012) Η σκουριά και το πυρ, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2012) Ο δήμιος και το θύμα του, Κριτική

(2012) Από την ένταξη στην κρίση, Εκδόσεις Παπαζήση

(2012) Αθέατες όψεις της ιστορίας, Ασίνη

(2011) Πανόραμα ιστορίας της εκπαίδευσης, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2011) Διδακτική της ιστορίας, Μεταίχμιο

(2010) Το τραύμα και οι πολιτικές της μνήμης, Ταξιδευτής

(2010) Τα συγκρουσιακά θέματα στη διδασκαλία της ιστορίας, Νοόγραμμα Εκδοτική

(2008) Η ματαιωμένη ουτοπία, Ταξιδευτής

(2008) Η διδακτική της ιστορίας στην Ελλάδα και η έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια, Μεταίχμιο

(2008) Ιστορία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός

(2007) Νέες τεχνολογίες και επιστήμες της αγωγής, Μεταίχμιο

(2007) Προσεγγίζοντας το Ολοκαύτωμα στο ελληνικό σχολείο, Ταξιδευτής

(2006) Προσεγγίζοντας την ιστορική εκπαίδευση στις αρχές του 21ου αιώνα, Μεταίχμιο

(2005) Διδακτική εμπειρία και παιδαγωγική θεωρία, Νήσος

(2004) Τι σημαίνει διδασκαλία της ιστορίας;, Μεταίχμιο

(2004) Η διαθεματικότητα στο σύγχρονο σχολείο και η διδασκαλία της ιστορίας με τη χρήση πηγών, Μεταίχμιο

(2004) Χρονολόγιο των σημαντικότερων γεγονότων της Επανάστασης του 1821, Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων

(2003) Αυτοψία, Μεταίχμιο

(2003) Επιστήμη, ιδεολογία, ταυτότητα, Μεταίχμιο

(2002) Η διδασκαλία της ιστορίας στην Ευρώπη, Μεταίχμιο

(2002) Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη μουσειακή αγωγή, Μεταίχμιο

(2002) Η διδακτική της ιστορίας, Μεταίχμιο

(2001) Ο ρομαντισμός στην Ελλάδα, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας

(2000) Αναζητώντας την Ευρώπη, Μεταίχμιο

(2000) Η πόλη στους νεότερους χρόνους, Εταιρεία Μελέτης Νέου Ελληνισμού - Μνήμων

(2000) Ιστορία για όλους, Μεταίχμιο

(2000) Ο Χαρίλαος Τρικούπης και η εποχή του, Εκδόσεις Παπαζήση

(1996) Ο πολιτικός ανορθολογισμός στην Ελλάδα, Τροχαλία

(1988) Τσερλίνε, Κριτική

Το βιβλιοπωλείο "Λεμόνι"

Ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 1998. Βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην περιοχή του θησείου, στον πεζόδρομο της οδού Ηρακλειδών. Επιλέγει πάντα τους καλύτερους τίτλους απο την ελληνική βιβλιογραφία και τις νέες εκδόσεις. Διαθέτει άρτια ενημέρωση στην ποίηση στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία και οργανώνει σε τακτά διαστήματα παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, καθώς και εκθέσεις εικαστικών καλλιτεχνών. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ενημερώνεται από εμάς τους ίδιους.

Όροι Χρήσης - Ασφάλεια Συναλλαγών - Πολιτική επιστροφών

Επικοινωνία

  • ΤΗΛ.:210 3451390

  • ΦΑΞ.:210 3451910

  • Email: books@lemoni.gr

  • Διεύθυνση:
    Ηρακλειδών 22, Θησείο 118 51, Αθήνα

Ωράριο βιβλιοπωλείου

ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 π.μ - 21.30 μ.μ,

ΣΑΒΒΑΤΟ
09.30 π.μ - 18.00 μ.μ

Ακολουθήστε μας